La Junta de Govern Local acorda la reclassificació dels oficials de la Policia Local al Grup B

La Junta de Govern Local acorda la reclassificació dels oficials de la Policia Local al Grup B

A més, la Junta de Govern Local dona llum verda a la creació d’una borsa per a la contractació d’educadors socials destinats a previndre addiccions

L’Equip de Govern decideix, a partir de 2020, continuar obrint l’OMAC de la plaça de Baix els dimecres a la vesprada de 16.00 a 19.00 hores

La Junta de Govern Local (JGL) ha aprovat aquest matí diversos acords relatius a l’Àrea d’Innovació, Administració Electrònica, Transparència i Recursos Humans, dirigida per Ramón Abad. Segons ha informat l’edil, una de les decisions més rellevants de l’Àrea ha sigut la finalització de l’expedient pel qual 27 oficials de la Policia Local del Grup C1 passen al B, fruit de la reclassificació que en el seu moment la Llei de Coordinació de Policia Locals de 2017 va tindre previst en el seu articulat.

Per a fer-la efectiva, ha explicat Abad, s’han emprés diversos passos. Al maig de 2019 va haver-hi un Ple Extraordinari en el qual la corporació municipal va aprovar aquesta reclassificació. Al juliol, es va dur a terme l’aprovació del pressupost i la plantilla concorde a aquests canvis. A l’octubre, es va negociar amb els sindicats la modificació de la RLT perquè tinguera lloc el citat reconeixement. “Després de ser aprovat, rectificat i publicat en els respectius butlletins oficinals”, ha dit el regidor, “finalment hui s’executa l’equiparació salarial, que serà efectiva en la nòmina del mes de desembre”. Els endarreriments pendents s’abonaran a partir de gener de 2020, quan siga efectiu el Pressupost Municipal. “Fem realitat l’aspiració i reivindicació justa dels oficials de la Policia Local, es reconeix així el seu treball”, ha manifestat el regidor.

Més assumptes aprovats

Així mateix, entre altres qüestions, s’ha autoritzat continuar obrint l’OMAC de la plaça de Baix una vesprada a la setmana a partir de 2020; en concret, els dimecres de 16.00 a 19.00 hores, per a donar servei a la ciutadania que no Alcaldia. Gabinet de Premsa. Plaça Menéndez Pelayo, 1, 1a – 03202 Elx. Tel. 966 65 80 26 prensa@elche.es puga acudir al matí. “La mesura està justificada per l’afluència i el nombre d’expedients que tramita l’Oficina”, ha dit Abad.

El regidor, a més, ha anunciat la creació d’una borsa d’ocupació d’educador social; unes bases específiques per a la contractació de diplomats en Educació Social o equivalents amb l’objectiu de destinar-los als programes de prevenció de drogodependència i altres addiccions del municipi, amb la novetat que tindran la consideració de mèrits aquells màsters o cursos relacionats amb la matèria.

Quant a la plantilla de l’Ajuntament, s’ha donat llum verda al Pla de Formació d’Empleats públics, aprovat per la taula de negociació i els sindicats de l’Ajuntament. Amb aquesta acció, segons el regidor, es pretén “donar un impuls a la instrucció estratègica referent a la implantació de l’administració electrònica”, la qual es realitzarà en el primer trimestre de 2020, amén de sumar-se al Pla de Formació de la Diputació, per la qual cosa el consistori posarà a la disposició de la institució provincial mig miler d’empleats públics perquè puguen rebre formació i rebre la subvenció pertinent per a, igualment, aconseguir l’adhesió al Pla Autonòmic. “És una aposta per la qualificació i la formació contínua per a brindar als il·licitans i a les il·licitanes un millor i més dinàmic servei públic”.

També s’ha acordat abonar les ajudes mèdiques a empleats municipals, un dret adquirit restaurat per l’Equip Govern en 2018. Amb una partida de 200.000 euros, s’han pagat un total de 1.992 factures presentades per 794 empleats públics.

Finalment, Abad ha mostrat la seua satisfacció pel pacte aconseguit amb la desena d’interins que van concórrer a una promoció interna d’administratius en 2010, els quals van presentar una demanda al contenciós administratiu amb un recurs de cassació que ha arribat al Tribunal Suprem, jutjat que va instar a l’Ajuntament a aconseguir un acord amb els demandants. L’equip de Govern, finalment, nomenarà als deu interins com a funcionaris de carrera.