La remodelació del carrer Ntra. Sra. de la Cabeza contempla l’ampliació de voreres i la millora de la il·luminació per a fer-la més amable al passeig i segura

La remodelació del carrer Ntra. Sra. de la Cabeza contempla l’ampliació de voreres i la millora de la il·luminació per a fer-la més amable al passeig i segura

Aquesta és una de les principals actuacions previstes en el Pla Centre i ha de dur-se a terme per a poder iniciar la conversió en zona de vianants de la Corredora

En el termini aproximat de quatre mesos començarà a executar-se el projecte de remodelació del carrer Ntra. Sra. de la Cabeza, una de les principals actuacions incloses en el Pla Centre. Així ho han explicat hui les regidores de Mobilitat, Esther Díez, i d’Urbanisme, Ana Arabid, que han presentat el projecte juntament amb els arquitectes que l’han elaborat, Paco Fuster i Carlos Bonilla, i juntament amb l’enginyer municipal, Jesús Moreno.

“Es tracta d’un projecte clau en el Pla Centre que ha d’estar finalitzat per a poder iniciar les obres de conversió en zona de vianants de la Corredora”, ha explicat Esther Díez qui ha afegit que està previst que la Junta de Govern de demà aprove el plec de condicions per a donar inici a la fase de contractació de l’obra.

Els objectius d’aquesta actuació són prioritzar el pas del transport públic, millorar l’accessibilitat i també embellir el carrer, que és una de les principals portes d’accés al centre de la ciutat.

“Amb aquesta obra es generarà un carril bus exclusiu, igual que en Alfons XII, amb la finalitat que el bus urbà compte amb un espai propi per a circular amb fluïdesa per un carrer que registra trànsit dens en alguns moments del dia”, ha assenyalat Díez, qui ha recordat que quan es convertisca en zona de vianants la Corredora les línies J i H del bus urbà es desviaran per aquest itinerari. Hi haurà una parada de bus a l’inici de Ntra. Sra. de la Cabeza i una altra a l’entorn de Porta d’Alacant.

El projecte pretén a més fer un carrer més atractiu amb l’eixample de voreres i amb la millora de la il·luminació, la qual cosa contribuirà a millorar la seguretat en aquest carrer molt utilitzat pels usuaris i usuàries de les estació de Renfe, de l’estació d’autobusos i de la UMH.

Per part seua, Ana Arabid ha declarat que “estem davant un dels projectes més importants d’aquest Equip de Govern, fidel reflex del treball realitzat en els últims anys i que es va plasmar en el document del Pla Centre, l’objectiu del qual és convertir el centre de la ciutat en un lloc més accessible, amable i atractiu per al turisme, per al comerç i per a retornar l’espai públic al ciutadà”.

L’arquitecte Paco Fuster ha indicat que “és un carrer molt transitat pel que ha de ser agradable al passeig. A partir d’ací el nostre objectiu és que siga un carrer humà que ha d’albergar certs nivells de trànsit i per a això ens hem basat en la forma del carrer, els materials triats i la il·luminació”.

Per la seua part Bonilla, ha concretat que el carrer s’ha configurat amb una xicoteta corba per a reduir la velocitat del trànsit i per a simular el traçat dels horts. A més, s’ha previst una il·luminació especial. “En la zona urbana ens trobem amb fanals amb dobles focus, cap a la vorera i cap a l’asfalt, i en la part de l’hort una il·luminació led en el sòl que acompanya el recorregut del vianant”, ha indicat l’arquitecte.

Projecte carrer Nuestra Señora de la Cabeza