L’ermita de Sant Sebastià acull la presentació de la nova embarcació de la Vinguda de la Verge

L’ermita de Sant Sebastià acull la presentació de la nova embarcació de la Vinguda de la Verge

Carlos González valora l’acte de ‘històric’ i agraeix als artífexs la confecció ‘d’una arca del segle XXI amb l’aspecte de sempre’

Continuen els preparatius per a la Vinguda de la Verge. L’ermita de Sant Sebastià ha albergat la presentació de la nova embarcació que s’emprarà en la troballa i posterior romiatge de la Mare de Déu del pròxim 28 de desembre, projectada per l’enginyer industrial, patró de la Festa i pregoner de la Vinguda 2019, Sixto Marco Lozano. La nova nau amb la qual la Patrona arribarà a la costa ha sigut construïda a Santa Pola per Francisco Blasco en polièster reforçat amb fibra de vidre, la qual cosa redueix el seu pes a la meitat i evita les filtracions d’aigua.

El mateix enginyer, juntament amb el regidor il·licità, Carlos González, el president de la Societat Vinguda de la Verge, José Manuel Sabuco, i el seu consiliari, José Moyá, han retirat la tela que simbòlicament cobria l’arca i han obert la seua tapa, en un acte que l’alcalde ha valorat d’històric i en el qual Marco i l’historiador Joan Castaño han explicat i contextualitzat, respectivament, els detalls tècnics i històrics de la reproducció de l’embarcació, la qual, segons conta la tradició, va descobrir Francesc Cantó a l’hivern de 1370 a la platja del Tamarit, amb la Verge de l’Assumpció al seu interior.

González, que ha fet referència a la Vinguda de la Verge com una de les celebracions “més estimades per totes le il·licitanes i tots els il·licitans”, ha felicitat a Marco i a Blasco per la seua labor apassionada i talentosa en la confecció “d’una arca del segle XXI amb l’aspecte de sempre”. A més, ha mostrat la seua gratitud al president de la Societat Vinguda de la Verge i als seus i a les seues membres per salvaguardar una de les tradicions més entranyables de la cultura il·licitana. Blasco, finalment, ha atorgat el certificat que oficialitza el lliurament del xicotet navili a Sabuco, qui ha signat el document davant els aplaudiments de les persones assistents.

El 26 de desembre, a les 19.00 hores, tindrà lloc al Gran Teatre l’esperat pregó de Marco Lozano, que marcarà l’inici de les festes de la Vinguda de la Verge 2019.