La prestigiosa cuinera il·licitana assegura que mai regalaria una cuina de joguet a una xiqueta només pel fet de ser xiqueta
El regidor d’Igualtat, Mariano Valera, explica que l’objectiu d’aquesta campanya és sensibilitzar a les persones que regalen jocs i joguets perquè ho facen des d’una forma reflexiva, sense distinció de sexes
La prestigiosa cuinera il·licitana Susi Díaz mai regalaria una cuina de joguet a una xiqueta pel fet de ser xiqueta. Aquesta és la idea de la qual parteix una nova campanya de l’Ajuntament d’Elx contra els joguets sexistes de cara a les compres nadalenques. El regidor d’Igualtat, Mariano Valera, la mateixa Susi Díaz i Juanan García de l’empresa que ha creat acció publicitària han presentat aquesta campanya de conscienciació.
“Volem agrair Susi Díaz que haja accedit a protagonitzar aquesta campanya amb la qual des de l’Ajuntament volem recordar que, a l’hora de triar els regals dels nostres fills, nebodes, nets o netes, el lògic és no deduir res. O cosa que és el mateix, practicar, un any més, el nologisme: és nadal; és xiqueta; no li regale una nina, només per ser xiqueta”, ha explicat Mariano Valera, qui ha recordat que l’any passat ja es va treballar en aquesta línia amb una campana que contava la història d’Andrea, una xiqueta que converteix la taula de planxar que li regalen en una taula de skate.
“I és que -ha assenyalat el regidor- no sols parlem de triar bé els seus joguets, també de no intentar, coste el que coste, que les nostres xiquetes i els nostres xiquets siguen en un futur alguna cosa que no volen ser. I moltes vegades aquest futur comença quan estem en el corredor dels joguets de qualsevol establiment”.
Per part seua, Susi Díaz, ha assegurat estar encantada de poder protagonitzar aquesta campanya i s’ha mostrat convençuda que cal deixar als xiquets i a les xiquetes triar aquells joguets que desitgen i no fer-ho condicionats pels catàlegs o campanyes publicitàries.
“El primer que cal fer és escoltar i si no parlen veure la tendència de xiquets i xiquetes. Si una xiqueta agafara un camió de bombers en el corredor dels joguets, doncs un camió de bombers. Crec que aquesta campanya és per a reflexionar, perquè cada xiquet reba aquest Nadal el joguet que realment li agrada i no marcar-los sense escoltar-los”.
Mariano Valera ha indicat que aquesta campanya protagonitzada per Susi Díaz s’emmarca en les múltiples accions que està duent a terme la seua regidoria i la Casa de la Dona per a fomentar la igualtat real entre homes i persones.
“I una manera eficaç per a eliminar estereotips des de les edats més primerenques és utilitzar jocs i joguets no sexistes. D’ací la campanya IGUALS EN LA VIDA, IGUALS EN ELS JOCS que ja vam posar en marxa fa dos anys i que repetim enguany amb l’edició d’un decàleg orientatiu per a les famílies que els pot ajudar a l’hora de triar els jocs i joguets”, ha explicat el regidor. Aquest fullet informatiu s’ha distribuït a les escoles infantils, col·legis, OMAC, centres socials i en grans establiments de venda de joguets, com Carrefour, El Corte Inglés, Josber, Juguetilandia, etc.
“L’objectiu d’aquestes campanyes és sensibilitzar les persones que al llarg de l’any, però de forma molt especial en les festes nadalenques, regalen jocs i joguets, que ho facen des d’una forma reflexiva, sense distinció de sexes, i valorant els jocs i joguets que contribuïsquen al desenvolupament d’actituds i comportaments de cooperació, respecte a les diferències i que fomenten relacions d’igualtat entre les xiquetes i els xiquets”, ha apuntat Valera qui ha afegit que “la construcció de la identitat personal i social de les xiquetes i xiquets comença des dels primers anys de vida, etapa en la qual representa un paper molt important la funció educativa dels jocs”.