Valera supervisa els projectes d’igualtat i de prevenció de la violència de gènere en centres educatius del municipi

Valera supervisa els projectes d’igualtat i de prevenció de la violència de gènere en centres educatius del municipi

El regidor valora positivament els tallers dissenyats per la Regidoria, excel·lentment acollits per l’equip docent de les escoles infantils i instituts on s’han impartit

El regidor d’Igualtat, Mariano Valera, ha efectuat la visita a alguns dels projectes de prevenció i promoció de la igualtat, que s’estan desenvolupant actualment als centres educatius del municipi.

Un d’aquests, un teatre de titelles amb el qual es treballen valors coeducatius des d’edats molt primerenques com són les xiquetes i xiquets de les escoles infantils municipals de Don Honorio, Don Julio i Don Crispín, que són els tres centres on ha tingut lloc l’activitat els dies 2, 3 i 4 de desembre. Un altre dels projectes ha versat sobre la prevenció de la violència de gènere, que s’ha realitzat al llarg del mes de novembre en l’IES Nit de l’Albà, concretament en 4 grups d’alumnat de 4t de l’ESO.

El punt de partida del disseny i realització dels tallers per part de l’equip formador i de la Regidoria d’Igualtat, ha sigut el considerar l’alumnat no sols com a receptor d’informació sinó com a agents de canvi amb possibilitats de modificar la seua realitat més pròxima. Per a això s’han realitzat una sèrie de dinàmiques participatives i tècniques d’intervenció amb l’objectiu de fer accessible la informació sobre la violència de gènere dins de les parelles, per a provocar canvis d’actitud en l’alumnat que els provoque major protecció, així com relacions basades en la igualtat.

Per a aconseguir l’objectiu marcat s’han treballat, entre altres, les següents qüestions: activitat d’identificació, d’idees prèvies i de conceptualització; la construcció de les identitats de gènere per a trencar rols i estereotips sexistes; l’escala amb l’objectiu final que l’alumnat identifique les violències de baixa intensitat per a poder detectar a temps la de gènere; gestionar els conflictes que es puguen ocasionar entre l’alumnat, així com ajudar a adquirir habilitats socials i recursos per a resoldre’ls. Tot això d’una forma molt participativa i dinàmica per a aconseguir els millors resultats.

La valoració realitzada per Valera en aquestes visites ha sigut positiva, i comparteix amb el professorat l’efecte de les accions. A més, aquests li han traslladat la necessitat que es continue amb la present labor de prevenció.