Carlos González explica que l’objectiu d’Elx en Fitur és continuar posicionant-se com a referent turístic d’Espanya i de la Comunitat Valenciana

Carlos González explica que l’objectiu d’Elx en Fitur és continuar posicionant-se com a referent turístic d’Espanya i de la Comunitat Valenciana

L’alcalde, acompanyat dels regidors de Turisme, Carles Molina, i de Festes, Mariola Galiana, secunda amb la seua presència en el certamen que se celebra a Madrid des de hui fins el pròxim dia 26, l’àmplia oferta cultural, gastronòmica i de turisme congressual del municipi

Un mural del Misteri es converteix en el gran atractiu de l’estand de la Comunitat Valenciana

“Elx ve a Fitur amb la finalitat de promocionar el gran atractiu turístic que té la nostra ciutat, que compta amb tres patrimonis de la Humanitat, una cosa que ocorre en molt pocs llocs del món; som la ciutat de la Dama d’Elx, que l’anhela, que no la té, però que la tindrem, i això imprimeix marca de ciutat i la posiciona turísticament; i som una ciutat amb indubtable atractiu des del punt de vista del nostre patrimoni cultural i natural”, ha assenyalat l’alcalde d’Elx, Carlos González, durant la jornada inaugural del la fira, en la qual ha estat acompanyat pel regidor de Turisme, Carles Molina, i per la regidora de Festes, Mariola Galiana.

Elx presenta en aquesta mostra, una de les més representatives de la indústria turística mundial, que se celebra en el recinte d’Ifema de Madrid des de hui fins el pròxim dia 26, una àmplia oferta cultural, gastronòmica i de turisme congressual en l’estand de la Comunitat Valenciana sota el paraigua del patronat Costa Blanca.

Referent turístic
“Tenim deu quilòmetres de platges, d’excel·lents platges, de les millors del Mediterrani, i espais naturals amb un gran valor i un gran atractiu”, ha destacat l’alcalde il·licità en relació amb l’oferta turística, per a assenyalar a continuació que “si a això sumem l’hospitalitat dels il·licitans i de les il·licitanes, i també el valor que té la gastronomia de la nostra ciutat, tot fa que Elx siga atractiva, que està en Fitur per a per a continuar posicionant-se com un gran referent turístic dins de la Comunitat Valenciana i d’Espanya”.

Un dels atractius de l’estand de la Comunitat Valenciana està sent un gran mural del Misteri, que des de l’inici de la fira ha cridat l’atenció de visitants i professionals i ha servit de marc per a nombroses fotografies. Sobre les festes, González ha subratllat que “tenen un atractiu indubtable, formen part del que compartim amb el món des del punt de vista turístic, el Misteri és el principal exponent, és una cosa única i excepcional i té un protagonisme indubtable dins de l’estand de la Comunitat Valenciana, que ha volgut que una de les seues ensenyes siga un grandiós mural”.

Destinació de festivals
A més de l’oferta ressenyada, Elx vol posicionar-se com a destinació turística de festivals i per a això presenta en aquesta fira l’Spring Festival Elx. Per part seua, VisitElche ha posat en marxa una campanya de comunicació segmentada per producte en la línia 8 del Metre de Madrid amb 221 frisos en 17 trens. Aquesta actuació es veurà reforçada amb una inserció publicitària de la companyia de promoció en 800.000 plànols turístics de Madrid durant els pròxims tres mesos.

A més, s’ha organitzat, del 22 al 24, una taula de treball amb el nom d’Elx Oficina de Congressos i amb motiu de la celebració hui del dia de la Costa Blanca s’ha presentat la guia “Destinacions Gastronòmiques”, publicació en la qual Elx participa com a destinació gastronòmica. La jornada ha comptat amb la presència de les Reines i Dames de les Festes, així com de la Dama Vivent.

Nit de l’Albà
Entre els actes previstos per als pròxims dies destaca la presentació de la candidatura de la Nit de l’Albà per a la declaració de Festa d’Interés Turístic Nacional, un treball que està realitzant l’Equip de Govern en col·laboració amb l’Associació d’Amics de la Nit de l’Albà, o les desfilades al carrer Preciados de Madrid de les Reines i Dames i, per primera vegada, d’una representació de l’Associació de Moros i Cristians.

Fitur celebra en aquesta edició el seu 40 aniversari amb la participació de 918 expositors titulars i 11.040 empreses de 165 països i regions. La fira registra un creixement del 3,8% respecte a l’edició anterior. La presència internacional suposa el 56% i la nacional el 44%. Corea del Sud és el País Soci Fitur 2020.