El bus urbà registra més de 12 milions de viatgers durant 2019, un 1,5% més que l’any anterior

El bus urbà registra més de 12 milions de viatgers durant 2019, un 1,5% més que l’any anterior

La regidora de Mobilitat, Esther Díez, destaca que dels 183.009 usuaris nous més de 51.000 van viatjar amb bitllet ordinari i prop de 100.000 amb bons

La línia K se situa com la primera en nombre de passatgers amb més de dos milions d’usuaris, el 23,6% més que en 2018

L’edil destaca que “aquest augment es deu a les importants millores del servei com la compra dels cinc nous vehicles fruit de l’aposta de l’Equip de Govern per la mobilitat sostenible”

La regidora de Mobilitat, Esther Díez, ha informat aquest matí en roda de premsa que el bus urbà va registrar més de 12 milions de viatgers durant 2019, un increment del 1,5% respecte a l’exercici anterior. Segons dades facilitades per l’edil, dels 183.009 usuaris nous, més de 51.000 d’ells van viatjar amb bitllet ordinari i prop de 100.000 amb bons.

Enguany com a novetat la línia K ha sigut la primera a transportar més viatgers. Segons ha explicat Díez, acompanyada del gerent d’Autobusos Urbans, Ángel Luis Andreu, “les xifres registrades han sigut molt bones a pesar que aquest servei va començar a funcionar l’any passat”. Sumant el total dels trajectes que va fer aquesta línia de gener a abril i els que van realitzar la K1 i la K2 de primavera a hivern, s’han registrat més de dos milions d’usuaris, el 23,6% més que en 2018. L’edil ha destacat que “aquest augment es deu a les importants millores del servei com la compra dels cinc nous vehicles, fruit de l’aposta de l’Equip de Govern per la mobilitat sostenible i que s’ha traduït en aquest espectacular resultat”.

En segon lloc, es troba la línia B amb 1.717.666 usuaris, li segueixen la línia D i la h amb 1.516.480 i 1.183.308, respectivament.

Per part seua, Andreu ha agraït a la regidoria la seua aposta per la millora del transport públic i ha subratllat que totes les actuacions de l’Equip de Govern els han permés amb aquestes línies reduir l’ús del transbord i que l’usuari vaja de forma més directa a la seua destinació. També el gerent ha assenyalat que “l’important és aconseguir que el vehicle privat s’use menys per a reduir emissions”, i ha afegit que “en 2030 l’objectiu és que el 90% dels quals circulen per la ciutat siguen híbrids”.

Els mesos en què s’han registrat més viatgers han sigut els d’octubre, maig i novembre. Quant a la tipologia de bitllet, el 64,94% dels usuaris va viatjar amb tiquets gratuïts com el bus lliure i la targeta daurada; el 22,12% va utilitzar bons (jove, ordinari, família nombrosa o mensual); i el 11,58% va emprar el bitllet dissuasiu.

En el cas de l’autobús nocturn, Díez ha assenyalat que “el percentatge de pujada ha sigut destacable malgrat que no registra altes xifres en nombre de viatgers”. Aquesta línia ha passat de tindre 5.423 passatgers en 2018 a 8.569 enguany, el que representa un 58% més. D’altra banda, la línia L ha pujat un 41,15% i la d’Arenals un 10,68%.

La responsable de Mobilitat ha recordat alguns dels projectes posats en marxa en els últims anys, com la connexió per transport públic de l’entorn comercial de Carrefour, la introducció dels nous autobusos híbrids i els 20 nous vehicles que s’incorporaran mitjançant les renovacions fins a 2023.

Així mateix, Díez, ha posat en valor la creació dels nous trams de carril bus als carrers de Doctor Caro i Alfons XII. D’altra banda, l’edil ha posat l’accent en les obres de l’accés a l’Hospital Vinalopó, en les del carril bus de l’últim tram de la universitat, i en les del bescanviador de l’Hospital General. A més, ha informat que en aquest primer trimestre de 2020 es durà a terme un nou estudi per a conéixer les demandes dels ciutadans i de les ciutadanes i, així, incorporar aquelles millores que puga fer més atractiu el servei municipal.