La Regidoria d’Educació col·labora amb una campanya de prevenció i conscienciació contra l’assetjament escolar

La Regidoria d’Educació col·labora amb una campanya de prevenció i conscienciació contra l’assetjament escolar

Més de 800 estudiants de sisé de Primària d’una vintena de col·legis del municipi participaran en la iniciativa, que arranca el pròxim dilluns

L’activitat s’emmarca en el Pla d’Acció Territorial de la Comunitat Contra l’Assetjament escolar, amb la finalitat de millorar la convivència en els centres educatius

La Regidoria d’Educació s’alia per segon any consecutiu amb la Fundació ANAR i la Juan PeránPikolinos per a combatre conjuntament l’assetjament escolar entre iguals en una vintena de centres de primària del municipi.

L’edil de l’àrea, María José Martínez, i la directora d’ANAR Comunitat Valenciana, Teresa Martínez, han presentat el Programa de Prevenció de la Violència Escolar: Assetjament i Ciberbullying, en l’edició del qual de 2019 va formar a 827 estudiants de sisé i 44 adults en la lluita contra aquesta xacra. En el present any, el Programa arrancarà dilluns que ve i durarà fins al mes d’abril.

La regidora ha destacat que ANAR és l’entitat perfecta per a desenvolupar aquesta classe d’iniciatives atesa la seua “llarga trajectòria”, i que s’emmarca en el Pla d’Acció Territorial de la Comunitat Valenciana Contra l’Assetjament Escolar amb l’objectiu de millorar la convivència en els col·legis mitjançant el coneixement, la detecció i la intervenció del bullying.

Per a això, la psicòloga d’ANAR, acompanyada per dos estudiants de la Facultat de Psicologia de la UMH, visitaran, en l’edició d’enguany, cursos de sisé de primària d’un total de 20 col·legis del terme municipal, en la qual es brindaran tres sessions de 50 minuts cadascuna durant tres jornades en les quals s’abordarà, de manera teoricopràctica, la identificació de l’assetjament escolar i diferenciar-lo del mer conflicte, treballant amb l’alumnat la seua resolució; la prevenció entre els implicats en el bullying a través de dinàmiques i rolplaying, posant èmfasi en les víctimes, els agressors i, especialment, en “els observadors”, perquè no queden impassibles i denuncien les actituds violentes que presencien.

Com a novetat, el tercer dia s’impartirà una sessió monogràfica sobre ciberbullying. “Donem als nostres fills dispositius electrònics que ni els adults sabem emprar íntegrament” ha dit Teresa Martínez sobre aquest tema, “hem d’utilitzar la tecnologia de manera responsable”. La directiva ha descrit que aquest dia els xiquets i xiquetes porten els seus propis mòbils i tauletes a classe i aprenen sobre nivells de privacitat, què és delicte, què no cal fer amb les fotos o l’ús responsable de les xarxes socials.

María José Martínez ha informat que en successius anys s’espera estendre el Programa als alumnes de cinqué de Primària atesa la demanda existent, perquè tant les famílies com els centres educatius són cada vegada més conscients de la importància de combatre l’assetjament escolar. En aquesta edició, s’espera aconseguir la mateixa xifra o més d’alumnat participant que en 2019.