Les obres del nou menjador del col·legi públic Jaume Balmes finalitzaran en la primera quinzena de març

Les obres del nou menjador del col·legi públic Jaume Balmes finalitzaran en la primera quinzena de març

L’edifici, que compta amb una inversió de més de 440.000 euros, té una capacitat per a 300 comensals organitzats en dos torns

Carlos González assenyala que “el romanent consolidat es destinarà principalment a l’equipament i a les instal·lacions totalment necessàries per a la posada en funcionament d’aquest servei”

L’objectiu marcat, tant per la direcció del col·legi com per l’AMPA, és que aquesta nova infraestructura puga entrar en funcionament el pròxim curs escolar

Les obres per a dotar d’un menjador propi al col·legi públic Jaume Balmes finalitzaran en la primera quinzena de març com a conseqüència del Pla Edificant i de la cooperació entre la Generalitat i l’Ajuntament d’Elx. Una actuació, amb una inversió de més de 440.000 euros, que va començar a l’octubre de l’any passat i que ha complit amb els terminis marcats segons ha assenyalat l’alcalde, Carlos González, qui ha acudit al centre educatiu acompanyat de la regidora d’Educació, María José Martínez, per a supervisar el projecte.
L’edifici disposa de cuina, rebost, zona de rentada de plats, servei de personal, quart de fems i un ampli menjador d’una capacitat de fins a 300 comensals organitzats en dos torns.

González ha assenyalat que “el romanent consolidat es destinarà principalment a l’equipament i a les instal·lacions totalment necessàries per a la posada en funcionament d’aquest servei”, i ha afegit que “l’objectiu marcat, tant per la direcció del col·legi com per l’AMPA (Associació de Pares i Mares d’Alumnes), és que aquesta nova infraestructura puga entrar en funcionament el pròxim curs escolar”.

Durant la visita, en la qual van estar acompanyats, entre altres, per la directora del centre, Celestina Moreno, els redactors del projecte han explicat a les persones assistents el desenvolupament del treball.

Entre les millores, s’ha tingut en compte que el menjador puga tindre un accés directe des del carrer de manera que el proveïment del mateix es realitze independentment de l’entrada de l’alumnat i del personal docent. També estarà condicionat amb un sistema bomba de calor i ventilació mecànica amb recuperació de calor el que li confereix uns nivells elevats d’eficiència energètica.

El regidor il·licità ha destacat que la prioritat de l’Equip de Govern fins hui és millorar els espais en els quals es desenvolupa l’activitat escolar i ha anunciat que amb aquesta primera actuació es dona pas el mes de març a altres tres obres importants com l’ampliació del col·legi Monserrat Roig, l’ampliació de tres aules d’infantil del col·legi públic la Gàl·lia i l’ampliació de l’aulari infantil del centre educatiu de la Vallverda. Així mateix, se signarà el contracte d’obres de l’institut Periodista Vicente Verdú que començarà la seua execució previsiblement a principis d’abril.