L’Ajuntament d’Elx signa un conveni de 22.000 euros per a donar suport a la participació d’empreses il·licitanes en la pròxima edició de la fira, i un altre de 12.000 euros per a impulsar activitats d’AEC
El Saló Internacional de Components per al Calçat i la Marroquineria se celebrarà els dies 11 i 12 d’aquest mes amb protocols que garantisquen la seguretat davant del coronavirus
L’alcalde, Carlos González, ha signat dos convenis amb el sector dels components del calçat, impulsat per la Regidoria de Promoció Econòmica; un d’aquests dotat de 22.000 euros i dirigit al fet que les empreses il·licitanes puguen participar en la pròxima edició de Futurmoda, que se celebrarà en la Institució Firal Alacantina (IFA) els dies 11 i 12 d’aquest mes; i un altre de 12.000 euros per a desenvolupar al llarg d’enguany accions d’innovació, promoció, formació i difusió des de l’Associació Espanyola d’Empreses de Components per al Calçat (AEC). Així ho ha explicat en roda de premsa l’alcalde al costat del regidor de Promoció Econòmica, Carles Molina, el president d’AEC, Manuel Román, el president de Futurmoda, José Antonio Ibarra i el director d’AEC, Álvaro Sánchez.
La fira comptarà amb un total de 423 firmes expositores, que presentaran les col·lecciones primavera-estiu 2021 en el recinte firal: un 69% nacional i un 31% internacional; procedents d’Espanya, Itàlia, França, Portugal, Alemanya i l’Índia.
González ha destacat que “aquest esdeveniment ha tirat arrels profundes a la nostra ciutat al llarg dels últims anys a conseqüència d’una bona faena seriosa i continuat per part dels organitzadors”, i ha agraït la gran labor que realitzen AEC i IFA consolidant “un certamen que considerem fonamental per al desenvolupament socioeconòmic de la localitat”.
En aquesta ocasió les empreses de components presentaran una àmplia oferta de nous productes, com formes, plantilles, pisos, soles, prefabricats i talons, a més d’adorns i components; pells, teixits i sintètics; tecnologia, arts gràfiques i envasos; matèries primeres, productes químics i materials ecològics.
Segons ha indicat Sánchez, durant l’esdeveniment s’impartiran xarrades tècniques de la mà dels millors especialistes i professionals en les seues respectives àrees.
Crisi de Coronavirus
Quant a la crisi del coronavirus, José Antonio Ibarra, ha explicat que després de realitzar diverses consultes a Sanitat el saló es durà a terme amb normalitat. Això sí, tots els expositors comptaran en els corredors amb gels hidroalcohòlics, i es repartirà cartelleria informativa a expositors i visitants sobre aquesta grip. No obstant això, Ibarra ha demanat “sentit comú, i que ningú amb símptomes acudisca a la fira” al mateix temps que ha assenyalat que hi ha la possibilitat que algun expositor decidisca anul·lar la seua participació en la fira a causa d’aquest assumpte. “Encara així, estem convençuts que aquesta cita és molt necessària per a continuar exposant l’últim en tendències que s’ha anat recopilant en les fires on han estat els modelistes”, ha recalcat.
Per part seua, Román ha destacat que el problema és d’higiene sanitària pel que les persones han de procurar prendre les mesures necessàries com llavar-se les mans constantment. “Estem veient com evitar el trànsit de diners en metàl·lic, hem reforçat la neteja en els banys i en les cafeteries per a previndre possibles contagis”, ha conclòs.
Així mateix, González també ha volgut exposar el seu punt de vista sobre la qüestió abordada. “L’AEC està actuant de forma absolutament responsable seguint les recomanacions de les autoritats sanitàries amb l’adoptació de mesures preventives recomanades pel Ministeri de Sanitat”, ha assenyalat l’alcalde, i ha afegit que “suspendre aquest tipus d’esdeveniments contribueix a una dinàmica d’alarma social, innecessària en el moment en el qual ens trobem i a una frenada econòmica preocupant”.
González ha anunciat que aquest matí també s’ha dut a terme una reunió del Comité de Seguretat i Salut Municipal per a traslladar als responsables municipals les circumstàncies que es donen i les recomanacions d’ordre general que es manegen per a tots els sectors econòmics del país que, en definitiva, segons ha explicat l’alcalde “és una situació de normalitat amb precaucions”.