L’Ajuntament d’Elx incrementa el seu suport econòmic a les activitats de Setmana Santa en un 25% respecte a 2019

L’Ajuntament d’Elx incrementa el seu suport econòmic a les activitats de Setmana Santa en un 25% respecte a 2019

El conveni entre el Consistori i la Junta Major de Confraries i Germanors té com a objectiu finançar aquesta festivitat que agrupa a més de 8.000 confrares i congrega als carrers a més de 100.000 persones
La regidora de Festes, Mariola Galiana, destaca la gran col·laboració municipal, quant a suport econòmic, a tota mena de serveis i a la cessió de diferents espais municipals

A poc més d’un mes que se celebre Setmana Santa l’Ajuntament d’Elx vol reforçar el seu compromís amb la celebració il·licitana. Una implicació que aconsegueix no sols a la Junta Major sinó a les 31 Germanors i Confraries que la integren. Per aquest motiu, la regidora de Festes, Mariola Galiana, i el president de la Junta major de Confraries i Germanors, Gaspar Agulló, han signat el conveni de col·laboració anual entre totes dues entitats pel qual l’Ajuntament subvenciona amb 31.250 euros, un 25% més que en 2019, les diferents activitats de les confraries de cara a aquesta festivitat religiosa, “que agrupa a més de 8.000 confrares, que posa als carrers d’Elx a més de 40 passos processionals i que congrega als carrers a més de 100.000 persones”, segons ha explicat la regidora.

Galiana ha destacat “que el suport municipal va més enllà d’aquest acord de col·laboració ja que es compleixen 10 anys des que el Consistori construïra i cedira a la Setmana Santa il·licitana la nau guarda-passos que es troba al costat de l’Ermita de Sant Crispí. Un espai que ha contribuït de manera decisiva a la conservació dels trons i estris de les nostres confraries i germanors”.

Així mateix, la responsable de Festes ha recordat la ferma voluntat de la regidoria perquè la celebració a Elx del 32 Trobada Nacional de Setmana Santa fora tot un èxit al mateix temps que ha destacat la gran col·laboració municipal en l’econòmic a tota mena de serveis i a la cessió de diferents espais municipals.

A més, Galiana ha agraït la gran faena diària que realitzen els confrares i les confraries i ha mostrat el seu desig de mantindre una tradició tan arrelada a la ciutat.

Per part seua, Agulló ha expressat la seua satisfacció “per la gran implicació de l’Ajuntament perquè puguem tindre coberta part de les nostres necessitats durant les processons de Setmana Santa i per a continuar creixent i realitzant aquest tipus d’activitats”.

Davant la preocupació del coronavirus, l’edil ha assenyalat que de moment no és necessari suspendre les processons, per la qual cosa se seguirà amb normalitat i esperar a les recomanacions de les autoritats sanitàries.