El servei entrarà en funcionament a partir del pròxim 2 de març i per a fer ús del sistema és necessari tindre un certificat digital i entrar en la pàgina sede.elche.es
Carlos González explica que aquesta mesura, que ha suposat una inversió de 3,8 milions i forma part de l’estratègia EDUSI, permetrà la realització de fins a 600 tràmits des de qualsevol dispositiu i a qualsevol hora del dia
Realitzar tràmits municipals de manera telemàtica serà possible a Elx a partir del pròxim 2 de març. Durant la passada legislatura l’Equip de Govern va apostar per digitalitzar la relació entre l’Ajuntament i la ciutadania. Per aquest motiu, la Junta de Govern Local ha aprovat la posada en marxa en el Consistori de l’administració electrònica que permetrà la realització de fins a 600 tràmits des de qualsevol dispositiu i a qualsevol hora del dia.
Segons ha informat l’alcalde, Carlos González, acompanyat del regidor de Recursos Humans, Ramón Abad, “el nou servei, que passa de ser obsolet i analògic a digital i modern, ha suposat una inversió de 3,8 milions d’euros dins de l’estratègia EDUSI i proporcionarà transparència, eficàcia, celeritat, productivitat, proximitat amb la ciutadania i control en el funcionament de l’administració”.
González ha assenyalat que “ens endinsem de ple en el Segle XXI en una societat completament digital” i ha afegit que aquest canvi ha suposat des del diagnòstic i la implementació de 1.200 procediments administratius fins a l’autorització de 700 usuaris i usuàries, 300 certificats electrònics, així com la formació de més de 800 empleats municipals, l’adquisició de 600 equips informàtics i la renovació de xarxes wifi i fibra òptica, entre altres accions.
Autèntica revolució
L’alcalde ha qualificat aquesta iniciativa com una ‘autèntica revolució’ que permetrà la ciutadania presentar tota la documentació a l’ajuntament a través d’internet per a agilitar tràmits, reduir el consum de paper i complir amb la llei, que obliga les administracions públiques a prestar i utilitzar aquest nou servei.
Així mateix, González ha destacat que aquesta actuació és una altra realitat que aquest Govern ha aconseguit per a facilitar la ciutadania la realització dels tràmits administratius i ha agraït a la Regidoria de Recursos Humans la seua implicació perquè aquest aquestes mesures s’hagen pogut adoptar. De la mateixa manera, ha admés que aquest procediment podrà generar nombroses disfuncions i situacions crítiques fins a la seua completa adaptació.
Per part seua, el regidor ha manifestat la seua satisfacció amb el sistema perquè “suposa un abans i un ara en l’acompliment de les funcions tant dels empleats i empleades públics com per a les ciutadanes i ciutadans”, i ha informat que “prop de 1.600 registres de manera telemàtica s’han dut a terme al llarg d’aquest mes i qui ho desitge podrà fer-ho a través de sede.elche.es”.
L’Ajuntament compta amb 13 oficines d’atenció a la ciutadania distribuïdes per barris i pedanies que compleixen la missió de descentralitzar i aproximar l’administració a la població, on es registren al voltant de 400 documents diaris en el conjunt de la xarxa.
Abad ha assenyalat que les i els ciutadans que estiguen interessats a operar via electrònica haurà de sol·licitar un certificat digital a través de l’OMAC, Correus o altres organitzacions autoritzades per a expedir-lo. També ha recordat que dilluns que ve tindrà lloc al Centre de Congressos la presentació d’aquest nou sistema, en la qual es realitzarà una demostració del servei.