L’Ajuntament recorda que el servei d’ajuda a la compra és exclusivament per a persones majors o dependents que visquen soles i sense suports


El regidor de Drets Socials i Polítiques Inclusives, Mariano Valera, explica que DYA només atendrà a qui complisca amb aquests requisits


Les persones en situació de vulnerabilitat sense recursos econòmics i sense suport familiar han de trucar als telèfons habilitats per a aquest servei en cinc centres socials, on es valorarà i es prendran les mesures oportunes


 

El regidor de Drets Socials i Polítiques Inclusives, Mariano Valera, ha fet una crida a la població per a recordar-los que el servei de compra d’aliments i medicaments que està duent a terme l’Ajuntament en col·laboració amb el voluntariat de DYA està dirigit exclusivament a les persones majors i/o dependents que viuen soles i no compten amb ajuda familiar.

Valera ha explicat que “no es tracta que l’Ajuntament i DYA estiguen repartint aliments per les cases, ja que les situacions de risc estan cobertes des dels serveis socials, es tracta d’un servei que hem posat en marxa exclusivament per a les persones majors o dependents que es troben soles i sense ajuda familiar, per a evitar que hagen d’eixir al carrer i s’exposen al contagi del coronavirus”.

El regidor ha explicat el funcionament d’aquesta iniciativa: “La persona que ho necessite, recorda, ha de cridar a DYA. El voluntari o voluntària de DYA acudeix al seu domicili i l’espera amb la llista de la compra i diners en metàl·lic per al seu pagament. Després de realitzar la compra entrega la compra a l’usuari o a la usuària amb el tiquet corresponent”.

SITUACIONS DE RISC

Valera recorda que tota persona que es trobe en una situació de vulnerabilitat té a la seua disposició les i els treballadors dels serveis socials per a gestionar les necessitats demandades. “Des de l’Ajuntament hem habilitat cinc centres socials en tot el municipi per a poder gestionar d’urgència aquestes necessitats bàsiques, on es valoraran les diferents situacions i es prendran mesures oportunes”.

Els telèfons als quals cal cridar són:

  • Centre Social de l’Altet (per a la resta de pedanies)… 966 658 266
  • Centre Social d’Altabix…. 966 658 175
  • Centre Social de Palmerars, Raval i Sant Antoni…. 966 659 229
  • Centre Social Poeta Miguel Hernández…. 966 658 240
  • Centre Social Polivalent Carrús i Plaça de Barcelona…. 966 658 115
  • Qui truque a aquests telèfons serà atés pel personal dels serveis socials, qui valorarà la situació i prendrà les mesures oportunes.