L’alcalde assegura que s’estudiaran solucions per a la palma blanca i tots els sectors econòmics quan se supere l’emergència pel coronavirus

L’alcalde assegura que s’estudiaran solucions per a la palma blanca i tots els sectors econòmics quan se supere l’emergència pel coronavirus

Carlos González assenyala que “ens trobarem amb els problemes d’aquest col·lectiu i de tots els que han hagut de reduir la seua producció com a conseqüència de la caiguda de la demanda”


L’alcalde d’Elx, Carlos González, ha assegurat aquest matí que es buscaran solucions als problemes de la palma blanca, així com als dels altres sectors econòmics del municipi quan se supere l’estat d’emergència per l’expansió del coronavirus.

El responsable de l’Equip de Govern ha expressat la “total disposició” del Govern Municipal per a buscar una solució al plantejament realitzat per l’Associació de Palmerers d’Elx (Apaex) i Volem Palmerar per a ajornar la celebració de la Setmana Santa. En aquest sentit ha anunciat que “ja estem en contacte amb el col·lectiu i mantindrem una reunió en els pròxims dies per a aprofundir en l’assumpte”.

“En aquests moments crec que seria prematur que ens pronunciàrem sobre l’ajornament i les dates. Ahir sabíem que l’estat d’alarma es prolonga durant 15 dies més, però no se sap si la finalització d’aquesta situació es produirà l’11 d’abril”, ha assenyalat l’alcalde.

Respecte a la petició dels productors i artesans de palma blanca per a rebre ajudes, l’alcalde ha assenyalat que “una vegada superem l’emergència sanitària, haurem d’entrar en l’anàlisi de la situació econòmica i ens trobarem amb aquest col·lectiu i amb uns altres que tindran també necessitats específiques. Parle de totes les persones que com a conseqüència del decret d’estat d’alarma han hagut de baixar la persiana i de totes aquelles que han vist reduïda la seua producció com a conseqüència de la caiguda de la demanda”.

En aquest sentit, Carlos González ha volgut deixar clara la “predisposició del Govern Local a buscar solucions” per als productors i artesans de palma blanca dins de l’anàlisi general de la situació que va deixar l’emergència sanitària en l’economia local.