El regidor de Drets Socials destaca que en aquests moments les instal·lacions habilitades al poliesportiu del Toscar compten amb 70 usuaris i usuàries
El regidor de Drets Socials, Mariano Valera, ha volgut fer públic l’agraïment a totes les persones i entitats que estan col·laborant amb l’Ajuntament en el manteniment de l’alberg habilitat al poliesportiu del Toscar i que en aquests moments compta amb 70 usuàries i usuaris.
Valera recorda que “ja fa més de dues setmanes que va començar el confinament i a l’Ajuntament d’Elx ens vam veure en la necessitat urgent de donar una resposta a totes les persones que viuen al carrer, a les persones sense llar. Des de l’Ajuntament, en col·laboració amb Càritas i amb Dya ens vam posar a la feina i en qüestió d’unes hores muntàrem l’alberg al qual van pernoctar en la primera nit huit persones”.
“Des de la Regidoria estem portant tota l’organització amb les entitats involucrades, incloses les associacions Somia de nou i Casa del pare, amb la qual s’està duent a terme voluntariat dins l’alberg”.
El regidor ha indicat que no totes les persones usuàries de l’alberg són d’Elx, ja que “ajuntaments de la província ens ha anat cridant i demanant ajuda perquè, per favor, ens férem càrrec de les persones sense llar de les seues localitats. Davant això, no podem mirar a un altre costat, ni valorar una altra cosa que no siga la vida de les persones. La persona és per a nosaltres el centre d’atenció com sempre hem fet, és per això que al nostre alberg hi ha, en aquests moments, prop de 70 persones pernoctant”.
El regidor ha explicat que des de l’Ajuntament s’han habilitat a l’alberg alguns serveis com wifi, televisió, sala de lectura i biblioteca per a poder fer el més suportable possible el confinament.
“També hem instal·lat llavadora per a poder fer gestió de rentada de la roba dels usuaris i de les usuàries”, ha assenyalat el regidor, qui ha afegit que “des de l’Ajuntament hem dissenyat un protocol d’actuació i de normes per a poder conviure i viure a les instal·lacions habilitades per a això. Però el més sorprenent és com han anat les i els usuaris autogestionant la dinàmica i funcionament de l’alberg”.
Varela indica que la primera setmana va ser la més caòtica, amb casos en els quals va caldre intervindre, no obstant això, assegura que en aquesta segona setmana “amb les normes clares per totes les parts i tenint presència de seguretat durant les 24 hores, hem comprovat que la gestió de l’estrés és molt major. El fet d’apoderar-los amb responsabilitats dins de l’alberg ens ha ajudat al fet que aquestes persones puguen autogestionar-se amb ajuda i supervisió nostra”.
El regidor ha explicat que a més, “com a Ajuntament estem procedint a analitzar la situació de totes i tots de manera personal per a veure quina resposta podem anar donant de manera individual a tot aquell o aquella que vulga treballar amb nosaltres, des de l’oficina d’habitatge social de la Regidoria, una alternativa habitacional per a no tornar a la situació de persones sense llar”.
El regidor ha volgut agrair des de l’Ajuntament “com de bé s’està fent tot per al desenvolupament d’aquest alberg, des d’associacions i empreses fins a persones”.