Un vehicle es va escapolir en veure els agents, i es va iniciar una persecució que va finalitzar en terme d’Alacant
Els detinguts portaven 105 grams de cocaïna en roca i un vehicle donat de baixa amb plaques temporals d’empresa
Agents de la Unitat Territorial (UTE) i del Grup de Suport a Operacions (GAO) de la Policia Local d’Elx van intervindre un paquet de cocaïna el 12 d’abril, sobre les 15.15, quan es trobaven realitzant un control per a comprovar els desplaçaments de vehicles i persones durant l’estat d’alarma.
En el punt registrat en la confluència de l’EL-20 i la carretera de Santa Pola es va procedir a comprovar el motiu d’un vehicle ocupat per dues persones, el conductor del qual va indicar que venia de realitzar la compra. En ser requerit el tiquet de compra i que s’acredités la necessitat de no poder realitzar-se individualment, aquest va accelerar sobtadament i va fugir.
Això va donar lloc a la persecució del vehicle per part del GAO, secundada immediatament per les UTE pròximes. Es va indicar al vehicle escapolit en reiterades ocasions que es detinguera amb senyals acústics, lluminosos i gestos clars.
La patrulla perseguidora va poder advertir com es llançava un objecte blanc des del vehicle a l’altura de l’Avinguda Martínez Valero. Aquest va ser recollit immediatament pels indicatius de suport, que, inicialment, van reconéixer com a cocaïna. La persecució del vehicle va continuar fins a terme d’Alacant, a Bacarot, on, aprofitant la millor ocasió per a evitar danys propis o a tercers, una patrulla GAO va poder tallar el pas. Amb el suport de les UTE es va aconseguir reduir el conductor, qui va oferir una forta resistència a eixir del vehicle llançant contínues punyades als agents.
Finalment, tant l’home, de 40 anys, com el seu acompanyant, una dona de 36 que no va oposar resistència, van ser detinguts. En la posterior inspecció de les seues pertinences es va detectar que el vehicle circulava amb plaques temporals d’empresa en un vehicle donat de baixa, al costat d’altres dos jocs de claus de vehicles en les mateixes condicions i dos telèfons mòbils.
Una vegada confirmat que la substància en estat rocós corresponia amb cocaïna, es va intervindre 105 grams d’aquesta en l’embolcall i es van instruir diligències per un presumpte delicte de tràfic d’estupefaents i resistència. Tot això sense perjudicis de les denúncies administratives per no respectar les restriccions de l’actual estat d’alarma, conducció temerària i immobilització del vehicle.