La Junta Local de Govern ha aprovat hui les bases d’aquest pla d’ajudes que es publicaran hui en la web municipal
El portaveu, Héctor Díez, recorda que aquest pla “Reactiva’t Elx” està dotat de 3,4 milions d’euros”
El portaveu de l’Equip de Govern, Héctor Díez, ha anunciat que la Junta Local de Govern ha aprovat definitivament les bases del pla d’ajudes a persones autònomes i petites empreses “Reactiva’t Elx” el fi de les quals és “pal·liar les dificultats que estan patint per la crisi del coronavirus”.
Un programa dotat de 3,4 milions d’euros destinats a persones autònomes i petites empreses de cinc o menys treballadors/es on s’han inclòs també aquelles persones que estan en Règim Autònom (RETA).
El portaveu ha explicat que el termini per a sol·licitar aquestes ajudes s’obrirà l’endemà de la seua publicació en el Butlletí Oficial de la Província (BOP) a les 9 del matí. A més, ha indicat que les bases per les quals es regeixen aquestes ajudes es podran consultar des de hui mateix en la web municipal.
Díez ha recordat que aquest pla disposa de dues línies. Una amb una dotació de 2 milions d’euros que es distribuiran en ajudes de 1.000 euros per a les persones afectades pel Reial Decret 4/65 de tancament d’establiments davant l’estat d’alarma, i una segona línia, dotada d’1,4 milions d’euros, en ajudes de 750 euros per a les afectades per la modificació de l’estat d’alarma i que hagen vist reduïda la seua facturació en un 40% respecte als mesos anteriors a la declaració de l’estat d’alarma.
Díez ha volgut “agrair als agents socials, a l’empresariat i sindicats, així com als grups de l’oposició, per les aportacions realitzades a aquestes bases que hem tractat de fer el més senzilles possible perquè arriben al major nombre de persones”.
Per a sol·licitar aquestes ajudes, al principi caldrà realitzar una declaració responsable i qui ho sol·licite emplenarà un formulari per a establir que compleix els requisits de les bases. A partir d’ací, se li notificarà i tindrà cinc dies per a aportar la documentació necessària. Per a entregar la documentació serà necessari disposar del certificat digital que ja es pot sol·licitar a les oficines d’atenció a la ciutadania.