El regidor de Recursos Humans, Ramón Abad, indica que “dins de la situació d’excepcionalitat en la qual ens trobem, estem posant els recursos per a millorar l’atenció a la ciutadania, per això començarem a obrir les OMAC progressivament, però s’incrementaran les mesures de seguretat per a evitar contagis per coronavirus”
El telèfon per a obtindre la cita prèvia és el 966 658 020
El regidor de Recursos Humans, Ramón Abad, ha anunciat que a partir del dijous 23 obriran les seues portes un total de quatre oficines d’atenció a la ciutadania a Elx (OMAC) amb la finalitat de donar atenció presencial als il·licitans i a les il·licitanes amb cita prèvia.
Concretament, les oficines que obrin les seues portes són OMAC Centre (4 llocs d’atenció), OMAC Francesc Cantó (4 llocs), OMAC Plaça Crevillent (2 llocs) i OMAC La Marina (1 lloc).
El telèfon per a obtindre la cita prèvia és el 966 658 020.
“Dins de la situació d’excepcionalitat en la qual ens trobem, des de l’Equip de Govern estem posant els recursos per a millorar l’atenció a la ciutadania, per això començarem a obrir les OMAC progressivament, però s’hi incrementaran les mesures de seguretat per a evitar contagis per coronavirus”, ha assenyalat Ramón Abad.
El responsable de recursos humans ha indicat que els tràmits per als quals s’ha de sol·licitar la cita prèvia són els següents:
A) Expedició de signatura electrònica, a qui resideix a Elx o si té un negoci o treballa a Elx i ho acredita.
B) Fe de vida.
C) Altes de padró, per a demanar ajudes que no siguen municipals, (ja que si són municipals s’ha de fer a través del treballador social).
D) Canvis de domicili pel tema de la moratòria o les ajudes de lloguer.
A més, des de la Regidoria d’Innovació i Recursos Humans s’informa la ciutadania d’alguns requisits que han de complir a l’hora d’acudir a les OMAC amb l’objectiu d’extremar les mesures de seguretat:
a) Han d’anar a l’oficina amb guants i màscara i hauran de portar un mòbil perquè poder comunicar-s’hi millor, amb la finalitat d’indicar-los per on i quan han d’entrar, on han de deixar la documentació quan entren, etc.
b) Hauran d’avançar la documentació a presentar per correu electrònic. Per a això, se’ls facilitarà el correu municipal de la persona que els atendrà. En cas de no poder avançar per correu electrònic, sí que poden per mòbil a través del 010.
Abad ha explicat que a fi de millorar la seguretat del personal municipal i de la ciutadania en general, s’han col·locat en les oficines mampares de protecció. A més, en tot moment es requerirà mantindre la distància de seguretat d’1,5 metres o 2 metres.
“Volem traslladar que des de l’Ajuntament d’Elx estem treballant per a recuperar la normalitat al més prompte possible i millorar l’atenció a la ciutadania, però donada la situació d’emergència sanitària en la qual ens trobem, és el nostre deure adoptar totes les mesures necessàries per a la garantir la seguretat dels treballadors i de les treballadores municipals així com de les i dels usuaris”, ha indicat el regidor.