Les Escoles Infantils Municipals segueixen en contacte amb les famílies durant el confinament

Les Escoles Infantils Municipals segueixen en contacte amb les famílies durant el confinament

La regidora d’Educació, María José Martínez, elogia la iniciativa d’aquests centres amb les activitats que estan duent a terme per a fer més suportable el confinament als xiquets i a les xiquetes i a les seues famílies


 

La regidora d’Educació, María José Martínez, ha elogiat el paper que estan duent a terme les educadores de les escoles infantils municipals durant l’estat d’alarma i el consegüent confinament de les famílies a les seues llars. Per a fer més suportable als xiquets i a les xiquetes, i a les seues famílies, el confinament, des de les escoles infantils Rosa Fernández, Els Xiquets, Don Julio, Don Crispín i Don Honorio, s’han realitzat vídeos amb cançons i contes que els xiquets i les xiquetes escolten habitualment a les escoles, així com moltes altres iniciatives.

Des de les escoles infantils i des de la Regidoria d’Educació s’ha remés una carta a les famílies plantejant-los alternatives per a aquests dies de confinament i traslladant un missatge d’esperança i optimisme.

“Sabem que les famílies estan realitzant un gran esforç i sacrifici i que estan posant a prova tota la seua creativitat, imaginació i paciència, perquè xiquetes i xiquets xicotets, que, a més, necessiten activitats a l’aire lliure que en aquest moment no poden fer, estiguen protegits i protegir-nos la resta.

La identitat d’aquesta etapa i la forma especial que tenim de respondre a les seues necessitats afectives (abraçades, besos, carícies, salutacions, mirades…), de foment d’autonomia, de desenvolupament social, de joc no suporta el mateix sistema que les altres etapes, que no significa que no s’estiga donant des de l’escola.

Per tot això, nosaltres estem mantenint una relació, amb disponibilitat constant i molta il·lusió, ens recolzem en les noves tecnologies que usem diàriament i que, en aquests moments, són l’única eina que posseïm per a mantindre el contacte amb les famílies, que considerem tan important.

A través d’aquestes tecnologies, s’han anat facilitant pautes d’intervenció per a començar els controls d’esfínters, s’han intentat solucionar dubtes i angoixes que els han sorgit aquests dies relacionats amb la part emocional i la criança, hem felicitat l’aniversari, etc. El nostre desig és continuar mantenint el contacte amb les famílies i amb la xicalla, i continuem treballant diàriament perquè això continue així.

No obstant això, el sentiment dels equips que treballen en les EIM d’Elx és contradictori: d’una banda veiem com tot aquest treball que féiem de manera presencial abans de la crisi sanitària es trunca, amb el que això priva a la xicalla de les experiències sensorials i lúdiques que teníem programades, de relacions amb els iguals, de gestió de les seues emocions,… i, d’altra banda, per nosaltres, perquè el nostre treball es basa en el vincle afectiu que hi establim, en les abraçades, els besos, les salutacions, les mirades… i a nosaltres això també ens està faltant, encara que aconseguirem cobrir-ho amb l’alegria i agraïment que famílies i xicalla ens transmeten aquests dies.

A tota la comunitat educativa que formem aquesta etapa, famílies, equips d’escola i, sobretot a les xiquetes i als xiquets, ens han llevat un període preciós que servia per a continuar, finalitzar i posar la cirereta que això es mereix.

D’altra banda, sabem que les famílies i la xicalla estan gaudint d’un temps estupend per a estar junts, per a fomentar les seues relacions i vincles afectius, en definitiva, per a gaudir i, com he dit abans, per a donar eixida a tota la seua creativitat i imaginació.

Tot això, encara que siga des de casa, ho fem felices per continuar treballant per una EDUCACIÓ RESPECTUOSA, CUIDADA, SANA, CÀLIDA, LLIURE, FELIÇ I DIGNA. I sempre amb un gran sentiment d’il·lusió i esperança, que continuem transmetent a les famílies.