L’horari en el qual es podrà gaudir de les vies seleccionades en la mesura serà els dissabtes i els diumenges, de 08.00 a 23.00 hores
La regidora de Mobilitat Sostenible, Esther Díez, preveu estendre la iniciativa, que arranca aquest cap de setmana, a altres carrers i avingudes en funció de la resposta veïnal
La regidora de Mobilitat Sostenible, Esther Díez, ha informat en una roda de premsa telemàtica que, a partir del pròxim cap de setmana, es procedirà a tallar la circulació de vehicles en algunes vies del nucli urbà, amb l’objectiu d’erigir espais amplis amb els quals garantir l’esplai per a vianants en la desescalada, i assegurar així la distància física requerida per a evitar la propagació del COVID-19.
Concretament, els dissabtes i els diumenges, de 08.00 a 23.00 hores, l’avinguda de Jubalcoi; el carrer Capità Antoni Mena (tram entre l’avinguda Alcalde Ramón Pastor i el carrer Enrique Pire García); la Corredora; l’avinguda Ausiàs March (entre la plaça de Barcelona i l’avinguda de la Llibertat); i el carrer José García Ferrández (entre l’encreuament dels carrers José Bernard Amorós i Pedro Moreno Sastre fins a la plaça de Madrid), passaran a ser per a vianants.
“L’horari s’ha dissenyat perquè puguen gaudir totes les persones en les diferents franges horàries en les quals el decret de l’estat d’alarma permet el passeig guardant la distància de seguretat”, ha explicat Díez, qui ha afegit l’etapa inicial d’una mesura que, en successives setmanes, “anirà estenent-se a vies de la resta de barris en funció de la resposta veïnal”. A més, també ha revelat que, d’ací a uns dies, la Regidoria donarà a conéixer el traçat dels carrils-bici provisionals per a “que els i les ciclistes disposen d’una infraestructura segura i de qualitat per a moure’s per la ciutat”.
Díez, igualment, ha recordat que la iniciativa se suma al Pla Centre, en el qual estan incloses les obres del carrer Verge del Cap o les plataformes úniques del centre històric i del Raval; projectes que, en paraules de la regidora, “estan a punt d’adjudicar-se”.
Una ciutat a escala humana
El foment de la mobilitat per a vianants i ciclistes, a més de donar resposta a un dels desafiaments generats per l’emergència sanitària, ajuda a dinamitzar el comerç tradicional i l’hostaleria, a impulsar la vida als barris i a retornar l’escala humana a la ciutat. Així mateix, s’emmarca en els plans de Mobilitat i Medi Ambient de l’Ajuntament d’Elx des de 2015; un canvi de paradigma al municipi representat per l’estratègia Elx 2030, la qual planteja la lluita contra el canvi climàtic, el respecte a l’ecosistema i a la salut mitjançant la qualitat de l’aire.