La pàgina web de la Regidoria d’Educació recull tota la informació per a realitzar el procés de matriculació

La pàgina web de la Regidoria d’Educació recull tota la informació per a realitzar el procés de matriculació

La regidora de l’àrea, María José Martínez, explica que les xarrades presencials se substituiran per videoconferències a través de Facebook live els dies 8 i 9 de juny


La sol·licitud es farà de manera telemàtica, encara que s’habilitaran punts d’atenció per a les persones que no disposen de mitjans electrònics


La regidora d’Educació de l’Ajuntament d’Elx, María José Martínez, ha informat aquest matí del procés d’admissió de l’alumnat a Elx després que la conselleria d’Educació publicara ahir la resolució. Una campanya que enguany presentarà importants novetats com a conseqüència de la crisi del coronavirus, per la qual cosa en la pàgina web de la Regidoria d’Educació es podrà consultar tota la informació sobre aquest tema.

“Com cada any, des de la Regidoria posem en marxa la campanya d’escolarització amb l’objectiu de facilitar a la ciutadania tota la informació necessària per a formalitzar la matriculació de l’alumnat en els diferents centres docents”, ha indicat Martínez, qui ha afegit que “davant la situació excepcional que estem vivint, les administracions públiques han hagut d’adaptar-se i prendre mesures extraordinàries que permeten garantir els mecanismes necessaris per a la preparació i posada en marxa del pròxim curs escolar”.

Martínez ha indicat que el seu departament ha impulsat una campanya informativa d’escolarització, a través de la difusió de diferents vídeos informatius i tutorials sobre qüestions relatives a aquest procés que ja estan penjats en la web municipal.

“Les xarrades informatives presencials que es duen a terme en cada campanya enguany no es podran realitzar, per això, els dies 8 i 9 de juny, es realitzaran sengles videoconferències que podran seguir-se en directe per Facebook live, en les quals s’informarà detalladament de tot el procés d’admissió, de com emplenar una sol·licitud de manera electrònica i es donarà cabuda també a preguntes en directe de les famílies, que seran ateses per Inspecció Educativa i per l’equip tècnic de la Regidoria d’Educació”.

Martínez ha convidat a tota la ciutadania a consultar la pàgina web de la Regidoria d’Educació per a informar-se: “ací trobaran informació detallada de tot, zones escolars, criteris de baremació, enllaços d’interés, vídeos de centres educatius del municipi, documents i normativa, etc”.

Respecte al calendari d’admissió, la regidora ha recordat que la presentació de sol·licituds d’infantil i primària serà del 8 al 16 juny i la resta d’etapes educatives serà del 17 al 25 juny.

El procediment d’admissió en les etapes d’educació infantil, primària, secundària, batxillerat i formació professional es tramitarà de manera electrònica, per a evitar tràmits presencials. Per a això, hauran d’accedir a la pàgina web de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport”, ha assenyalat Martínez.

La regidora ha indicat que ha d’utilitzar-se algun dels sistemes de verificació d’identitat per a formular la sol·licitud d’admissió: Certificat Digital, Sistema d’Identitat Electrònica per a les Administracions; Cl@ve, DNI electrònic amb el seu respectiu lector.…

Punts d’atenció presencial

La Conselleria d’Educació, per a garantir l’assistència i l’accés de totes les famílies a aquest procés, habilitarà punts d’atenció per a les persones que no disposen de mitjans electrònics.

La regidora ha dit que l’Ajuntament, si fora necessari, reforçaria aquests punts d’atenció.

“Les famílies hauran d’acudir al centre en el que sol·licite plaça com a primera opció, ateses les indicacions que es donen prèviament i sempre que les condicions sanitàries ho permeten”, ha apuntat.

D’altra banda, a la sol·licitud d’admissió telématica, s’ha incorporat la presentació d’una DECLARACIÓ RESPONSABLE que substituïsca la documentació que han de presentar les famílies per a acreditar les circumstàncies al·legades per a la seua baremació, per a evitar així els desplaçaments per a l’obtenció d’aquesta documentació.

A més, es prorroguen per al pròxim curs 2020-2021 les àrees d’influència vigents en l’actual curs (zones escolars) a l’efecte d’escolarització.

Així mateix, s’ajorna la implantació del programa d’educació plurilingüe i intercultural al curs 2021-2022 per a educació secundària obligatòria, batxillerat, formació professional i formació de persones adultes. Es dona continuïtat en els centres educatius per al curs 2020-2021 dels mateixos programes d’educació plurilingüe i intercultural que s’han aplicat durant el curs 2019-2020.

La regidora ha indicat que “es podran sol·licitar un màxim de 10 centres, ordenats segons criteri de preferència. Només es podrà presentar electrònicament una sol·licitud per alumne o alumna i ensenyament. És molt important, posar un correu electrònic, en el qual es rebrà informació per a accedir a la consulta del resultat del procediment d’admissió i les possibles reclamacions. El sorteig de les lletres de desempat es realitzarà davant notari i el resultat es publicarà en la pàgina web de la conselleria”.

Respecte a la publicació de resultats, la regidora ha indicat que “s’habilitarà dins de la pàgina web de la conselleria en l’apartat “Admissió d’alumnat” un sistema individualitzat de consulta del resultat del procediment i la puntuació obtinguda”.

La formalització de la matrícula es farà, en els terminis establits per a això, al centre assignat. El centre al qual s’incorpore nou alumnat com a resultat del procediment d’admissió, sol·licitarà a l’alumnat o als seus representants legals la verificació dels documents o situacions al·legades per aquest.