La regidora Ana Arabid explica que el formulari es pot descarregar en la Seu Electrònica i les i els tècnics municipals estudiaran cas per cas cadascuna de les peticions perquè es complisquen les normes de seguretat i accessibilitat
L’objectiu d’aquesta mesura és tractar de compensar al màxim la pèrdua d’aforament a les terrasses, utilitzant criteris molt flexibles ja que es tracta d’una autorització excepcional i temporal
La regidora d’Autorització d’activitats, Ana Arabid, i la regidora de Gestió Tributària i Financera, Patrícia Macià, han informat aquest matí de l’estat de les gestions que està duent a terme l’Equip de Govern per a adaptar el municipi al pla de desescalada marcat pel Govern d’Espanya pel que fa a l’hostaleria, així com de les mesures adoptades per a afavorir la reactivació d’aquest sector, un dels més afectats per la crisi del coronavirus.
Arabid ha recordat que encara que en aquests moments ens trobem en la Fase 0 en la qual no és possible la instal·lació de terrasses en la via pública, a partir del pròxim dilluns 11 de maig, si entrem en la fase 1 com és previsible, estarà permesa la instal·lació de terrasses amb una sèrie de mesures concretes, tant d’aforament com d’higiene. “Atés que aquestes mesures impliquen una reducció important de fins al 50% de la superfície que poden ocupar els establiments, donarem l’oportunitat, a qui ho sol·licite, d’ampliar la superfície a ocupar per les cadires i taules a la via pública, però sempre acatant les normes dictades pel Govern d’Espanya i respectant les mesures seguretat higiènica, seguretat viària i accessibilitat”, ha indicat la regidora, qui ha afegit que “des de l’Equip de Govern hem articulat una sèrie de mesures que tracten de fer costat al sector de l’hostaleria”.
Aquestes mesures van en dues direccions. D’una banda estan les mesures tributàries i d’altra banda, el referent a l’ampliació d’espais en la via pública. En aquest sentit, Arabid ha apuntat que la Junta Local de Govern aprovarà demà unes directrius que servisquen de marc general per a la reobertura al públic dels establiments d’hostaleria i la seua possible ampliació.
Des de l’entrada d’Elx en la Fase 1 de la desescalada s’autoritzarà la instal·lació de les terrasses que tinguen prèviament llicència municipal amb la limitació d’ocupació d’un 50%. Davant aquesta obertura, l’Ajuntament establirà un procediment per a atorgar una autorització “excepcional i transitòria” per a ampliar l’espai ocupat amb les terrasses amb llicència sempre que siga possible i amb la finalitat d’afavorir la seua activitat.
“Hem preparat un formulari específic que està disponible en la seu electrònica i que s’ha d’emplenar amb dades de la terrassa, la seua ubicació i un simple dibuix o una foto que reflectisca per on es vol ampliar la terrassa i l’espai que es desitja ocupar. Una vegada sol·licitat, serà l’equip tècnic municipals el que valorarà cas per cas cada sol·licitud, per a comprovar si és viable i elaborar el corresponent informe. Després d’aquest informe, es procedirà a autoritzar l’ampliació si la terrassa compleix amb les condicions de seguretat i accessibilitat”, ha explicat Arabid.
“L’objectiu d’aquesta mesura és tractar de compensar al màxim la pèrdua d’aforament a les terrasses, utilitzant criteris molt flexibles ja que es tracta d’una autorització excepcional i temporal”, ha indicat la regidora.
Les autoritzacions es poden sol·licitar a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament, però no s’atorgaran fins que entrem oficialment en la Fase 1. A més, perdran vigència automàticament en el moment en el qual cessen les restriccions d’ocupació.
Amb l’objectiu d’agilitar al màxim les sol·licituds, el departament que dirigeix Arabid s’ha reforçat per a resposta als dubtes que puguen sorgir i per a realitzar les visites establiment per establiment per a donar les autoritzacions.
Eliminació taxes taules i cadires i mercats ambulants
Per part seua, Patrícia Macià ha anunciat que demà s’aprovarà el projecte de modificació de dos ordenances fiscals, de l’ocupació de taules i cadires en la via pública i la de venda no sedentària.
“Aquest projecte consisteix a afegir una disposició transitòria a l’ordenança en la qual s’indica que ‘des de l’entrada en vigor de l’estat d’alarma el passat 14 de març i fins al 31 de desembre de 2020, queda en suspens la vigència i aplicació de les ordenances de taules i cadires i la de mercats ambulants”, ha assenyalat Macià, qui ha afegit que “una vegada acabe l’any, entraria en vigor de nou l’ordenança tal qual la coneixem”.
La regidora ha destacat que “és la primera vegada que l’Ajuntament deixa en suspens unes taxes amb la finalitat d’ajudar a un sector molt afectat per la crisi econòmica derivada de la pandèmia del coronavirus”.
Macià ha indicat que a més es tracta d’una mesura excepcional i “valenta” ja que l’Ajuntament deixarà d’ingressar prop d’un milió d’euros per l’eliminació d’aquesta taxa.