El portaveu de l’Equip de Govern, Héctor Díez, recorda que l’Ajuntament destina 1,4 milions d’euros a aquestes ajudes que es podran sol·licitar a partir del 15 de juny
La Junta de Govern acorda la creació de l’oficina tramitadora d’ajudes per a agilitar la tramitació d’aquestes
El portaveu de l’Equip de Govern, Héctor Díez, ha anunciat que ha Junta Local de Govern ha aprovat una nova convocatòria de les ajudes de l’Impost de Béns Immobles (IBI).
“Es tracta d’unes ajudes que porten el segell d’aquest Equip de Govern, ja que es van posar en marxa en la passada legislatura per primera vegada i han anat creixent gradualment, no sols en l’import que destina l’Equip de Govern sinó també en les persones beneficiàries i en l’interés que suscita entre la població”, ha assenyalat Díez, qui ha afegit que “en aquests mesos d’estat d’alarma han sigut moltes les persones que s’han plantejat la petició de l’ajuda malgrat no estar encara convocades aquestes”.
El portaveu ha indicat que hui s’ha aprovat l’import d’aquestes ajudes que passen d’un milió a 1,4 milions d’euros amb el propòsit d’arribar a més gent i donar resposta a la crisi derivada del Covid 19.
“A més, hem aprovat les bases amb el propòsit de flexibilitzar-les per a arribar a més il·licitans i il·licitanes que necessiten de suport per a pagar aquest impost”.
En aquest sentit, el valor cadastral se situa en el límit dels 60.000 euros, però ara s’elimina el límit del valor cadastral per a les persones amb grau de dependència, amb grau de discapacitat superior al 65% i per a víctimes de violència de gènere.
D’altra banda, s’exceptuen en els requisits d’ingressos , ateses les necessitats de la crisi generada pel coronavirus, a persones que es troben en situació de desocupació com a conseqüència de la crisi sanitària, a persones que estiguen afectades en ERTES, a qui complisquen amb els ingressos exigits en les ajudes Reactiva’t Elx o també a aquelles persones que hagen rebut ajudes de caràcter social a l’Ajuntament d’Elx durant l’exercici 2020.
Díez ha indicat que el termini de presentació de sol·licituds serà del 15 de juny fins al 31 de juliol del present exercici. En la setmana vinent ja es podran consultar les bases en la pàgina web de l’Ajuntament i en les OMAC.
Segons ha indicat el portaveu, s’espera que aquestes ajudes a l’IBI arriben a prop de 10.000 persones.
Creació d’una oficina tramitadora d’ajudes
D’altra banda, Héctor Díez ha anunciat que la Junta de Govern ha acordat la creació de l’oficina tramitadora d’ajudes.
Segons ha indicat “fins ara, en funció de si les ajudes depenien d’un departament o d’un altre, aquest era l’implicat i l’àrea d’Intervenció sempre estava implicada, la qual cosa ens portava a patir internament una tensió important per a gestionar tots els expedients. A la vista d’aquesta qüestió i de l’esforç que està fent l’Ajuntament en els últims anys de suport social molt important amb diferents línies d’ajudes, la Junta de Govern ha procedit a aprovar aquesta oficina a fi d’agilitar tràmits, tant interns com externs”.
Díez ha apuntat que ara serà el departament de Recursos Humans l’encarregat de dotar aquesta oficina.