L’Ajuntament permet la pràctica esportiva individual en la mar a esportistes professionals i federats/des

L’Ajuntament permet la pràctica esportiva individual en la mar a esportistes professionals i federats/des

A partir del divendres 8 de maig s’habilitarà una única zona d’accés a la mar, als Arenals del Sol, que estarà controlada per agents de la Policia Local i Nacional que demanaran la necessària acreditació als i a les esportistes


El regidor de Seguretat Ciutadana, Ramón Abad, recorda que les platges continuen estant tancades per al conjunt de la població amb la finalitat d’evitar aglomeracions i nous contagis per coronavirus


El regidor de Turisme, Carles Molina, indica que les i els esportistes hauran d’emplenar un formulari que es poden descarregar la pàgina web de Visitelche: www.visitelche.com/playas-elche-deporte/


Les disciplines esportives individuals per a les quals es permetrà l’accés a la zona de platja són: natació en aigües obertes, surf, windsurf, paddlesurf, caiac, piragua o assimilat, rem esportiu i snorkel


 

Els regidors de Seguretat Ciutadana, Ramón Abad, i el de Platges, Carles Molina, han anunciat que a partir del divendres, 8 de maig, es permetrà la pràctica esportiva individualitzada en la mar per a esportistes professionals i d’alt nivell, així com federats/des.

Ramón Abad ha destacat que segueix sense estar permés l’accés a les platges i el bany per a la resta de la població amb l’objectiu d’evitar aglomeracions i, per tant, nous contagis per coronavirus.

Cal recordar que el Ministeri de Sanitat ha autoritzat la pràctica esportiva professional i federada, i s’ha de permetre l’accés a les i als esportistes a aquells espais naturals en els quals hagen de desenvolupar la seua activitat, com mar, rius o embassaments. Podran utilitzar l’equipament necessari.

Tal com ha explicat Carles Molina, l’ordre ministerial autoritza les i els esportistes professionals i d’alt nivell acreditats a realitzar entrenaments individuals, a l’aire lliure, dins dels límits de la província, en l’horari que siga necessari per al manteniment adequat de la forma esportiva. S’hauran de mantenir les distàncies de seguretat interpersonal.

Per part seua, les i els esportistes federats podran realitzar entrenaments de manera individual, a la platja d’Arenals del Sol, dues vegades al dia, entre les 7.00 hores i les 10.00 hores i entre les 20.00 hores i les 21.00 hores.

 

 

Molina indica que disciplines esportives individuals per a les quals es permetrà l’accés a la zona de platja són: natació en aigües obertes; surf; windsurf; paddlesurf; caiac; piragua o assimilat; rem esportiu; i snorkel.

Els i les esportistes hauran d’emplenar un formulari que es poden descarregar la pàgina web de Visitelche: www.visitelche.com/playas-elche-deporte/

Reforç en la vigilància

El regidor de Seguretat Ciutadana ha explicat que a partir de demà, al desplegament d’unitats presents a les pedanies del litoral il·licità, s’uniran agents de la unitat marítima (GRUMAT) i de la unitat de mitjans aeris (UMAe) amb la finalitat de fer complir les normes que habiliten la pràctica esportiva individualitzada en la mar per a esportistes professionals i d’alt nivell, així com a esportistes federats/des.

“El dispositiu policial permetrà el control d’accessos a la platja pel punt habilitat a aquest efecte”, ha indicat Abad qui ha afegit que “els agents controlaran, conjuntament amb el Cos Nacional de Policia, els accessos a la pedania dels Arenals del Sol, com ha vingut succeint des que es decretara l’estat d’alarma. A aquest dispositiu, s’unirà la unitat de mitjans aeris amb la vigilància de la línia de costa, que utilitzarà per a això drons equipats amb càmeres d’alta resolució controlats des del centre de comandament mòbil (Mercuri). D’igual manera, la unitat marítima (GRUMAT) desplegarà l’embarcació per a garantir el respecte de les normes de seguretat i la prohibició d’accés a les platges per part de qui no practique esports individuals en la seua condició de professional o federat/da de determinades disciplines, el mitjà de les quals és la mar”.

Accés controlat i acreditació

D’aquesta manera, els i les esportistes únicament podran accedir a la mar per a la pràctica esportiva pel punt d’accés controlat pels agents de la Policia Local d’Elx situat a la platja dels Arenals del Sol, en la intersecció de l’avinguda de Sant Bartolomé de Tirajana amb el carrer Real, entre el lloc principal de socorrisme i la torre guaita.

 

 

Per a l’accés a la zona, les i els esportistes hauran d’acreditar documentalment el compliment dels requisits per mitjà de la llicència esportiva o el certificat d’Esportista d’Alt Nivell i si aquests documents no evidenciaren la seua identitat, hauran d’acompanyar-los de DNI, NIE o passaport i el formulari que s’han de descarregar en la web de Visitelche signat.

Normes i horaris

A més, els entrenaments hauran d’ajustar-se a concretes condicions establides per al seu desenvolupament. Els i les esportistes hauran d’ajustar-se als horaris marcats per a cada categoria i mantindre la distància interpersonal.

En qualsevol cas, les i els nadadors no podran allunyar-se més de 150 metres des de la línia de costa, i s’hauran de desplaçar des del punt d’accés en direcció a la platja de l’Altet, sense distanciar-se més de 1.000 metres des del punt de llançament.

Serà obligatori l’ús de capell de color especialment visible i balisa inflable de natació (boia).

La resta d’esportistes que utilitzen qualsevol tipus d’aparell, no podran allunyar-se més de 200 metres des de la línia de costa, i hauran de fer-ho en direcció a la platja del Carabasí, sense distanciar-se més de 1.000 metres des del punt de llançament.

En qualsevol cas, els i les esportistes hauran d’ajustar-se al que s’estableix en l’Ordre SND/388/2020, de 3 de maig, per la qual s’estableixen les condicions per a l’obertura el públic de determinats comerços i serveis, i l’obertura d’arxius, així com la pràctica de l’esport professional federat.