L’Ajuntament reprén el dilluns 25 de maig l’activitat presencial de totes les OMAC amb cita prèvia i mesures de seguretat

L’Ajuntament reprén el dilluns 25 de maig l’activitat presencial de totes les OMAC amb cita prèvia i mesures de seguretat

El regidor de Recursos Humans, Ramón Abad, destaca que la setmana que ve obriran les oficines que romanien tancades a causa de l’estat d’alarma: OMAC Perleta, OMAC la Foia, OMAC la Baia, OMAC Altabix-Universitat i OMAC plaça de Baix


Abad informa que durant l’estat d’alarma “s’ha fet una inversió entorn dels 46.000 euros per a material preventiu amb la finalitat de garantir les mesures higienicosanitàries a les dependències municipals”


 

El regidor de Recursos Humans de l’Ajuntament d’Elx, Ramón Abad, ha anunciat , a través d’una roda de premsa per videoconferència, que, a partir del pròxim dilluns, 25 de maig, les oficines d’atenció a la ciutadania (OMAC) reprendran la seua activitat presencial, únicament amb cita prèvia i mitjançant les mesures de seguretat recomanades per les autoritats sanitàries per a evitar la propagació del covid-19. Segons ha explicat el regidor, acompanyat del coordinador de Recursos Humans, José Galiano, “les empleades i els empleats municipals es reincorporaran als seus llocs de treball de manera “escalonada, gradual i per fases, amb estrictes mesures preventives i de seguretat”.

“Cal recordar que l’administració, com a servei essencial de cara a la ciutadania, ha estat en tot moment en primera línia atenent les necessitats i demandes de la població”. Són més de 200 funcionaris i funcionàries els que teletreballen d’una manera eficient, i apostem per aquest servei perquè els tràmits administratius puguen executar-se de la manera més àgil”, ha destacat Abad. “Vam haver d’activar tota l’assistència social, es van instal·lar línies telefòniques i es va activar el teletreball perquè tot el personal tinguera accés a aquests mitjans de treball i els il·licitans i les il·licitanes pogueren estar atesos progressivament les setmanes posteriors a l’estat d’alarma”, ha explicat l’edil.

Ara, amb el pas dels dies, s’ha anat incorporant part de la plantilla municipal a la forma presencial de treball en funció de les demandes i necessitats de cada departament. Segons Abad, a partir del dilluns s’establirà un horari al públic de caràcter general. El torn de matí serà de 8.00 a 14.00 hores i el de vesprada de 15.00 a 20.00 hores. “Una decisió que s’ha pres per a evitar la massificació dels aforaments i perquè la ciutadania puga tindre accés a aquests serveis de vesprada”, ha indicat Abad.

Quant al sistema telemàtic per a sol·licitar la cita prèvia, el regidor ha assenyalat que en els pròxims dies es facilitarà tota la informació sobre aquest tema.

Per part seua, Galiano ha recordat que la major part dels tràmits municipals poden dur-se a terme a través de la web seu.elx.es.

 

 

Oficines d’atenció a la ciutadania en funcionament

Ramón Abad ha recordat les dependències d’atenció al públic obertes durant les últimes setmanes. Concretament, les oficines obertes són OMAC centre (4 llocs d’atenció), OMAC Francesc Cantó (4 llocs), plaça de Crevillent (2 llocs) i OMAC la Marina (1 lloc).

El regidoir ha anunciat que des de la setmana que ve també s’obriran l’OMAC de Perleta (dilluns), l’OMAC de la Foia (dilluns, dimarts i dijous), l’OMAC de la Baia (dimarts i dijous), l’OMAC Altabix-Universitat i , en horari de vesprada, l’OMAC plaça de Baix.

Així mateix, Abad ha demanat la col·laboració ciutadana a extremar les precaucions i mesures de seguretat exigides cada vegada que s’acosten a alguna de les oficines.

Instal·lacions amb mesures de seguretat i material preventiu

Així mateix, des de l’Ajuntament es facilitarà el material preventiu adequat, com la instal·lació de mampares a les dependències municipals o l’obligació de màscares. A més, totes les persones tindran accés tant a gels hidroalcohòlics com a equips de protecció individual i es realitzarà, diàriament, neteja d’instal·lacions i superfícies amb productes desinfectants.

Dins de les mesures acordades s’establiran les distàncies entre llocs de treball, com a mínim, de dos metres aproximadament, i es planificarà l’arribada diària del personal, de manera que no es produïsquen aglomeracions durant l’inici o el final de la jornada. Prevaldran les reunions telemàtiques i els sistemes de cita prèvia, per evitar així les presencials al mínim imprescindible.

El regidor ha informat que durant aquest temps d’estat d’alarma “l’equip de Govern ha fet una inversió entorn dels 46.000 euros per a aquests productes sanitaris amb la finalitat que en tot moment es garantisquen les mesures de seguretat. També ha assenyalat que la previsió d’inversió destinada a aquesta mateixa finalitat, mentre dure la crisi sanitària, ronda els 200.000 euros.

D’altra banda, Abad ha indicat que també es prendran mesures amb el personal major de 60 anys i totes aquelles i aquells treballadors vulnerables al covid-19. “Es reincorporaran quan passem a fase 2, prevista per al pròxim 1 de juny. En aquest període els serveis sanitaris analitzaran la salut de cada persona per garantir així que compleixen amb les característiques exigides per a tornar al seu lloc presencial de treball”, ha incidit.

A més, l’edil ha destacat que fonamentalment es realitzarà la redistribució dels recursos municipals per a ajudar i reforçar el treball en aquells departaments on, a causa de la situació sanitària del coronavirus, hi haja una càrrega d’activitat excessiva.