El regidor de Recursos Humans, Ramón Abad, indica que aquesta és la cinquena oficina d’atenció a la ciutadania que s’obri al públic. Se suma així a les de centre, Francesc Cantó, plaça de Crevillent i la Marina
Es podrà tramitar signatura electrònica, fe de vida, altes de padró, canvis de domicili i registre per a aquelles persones físiques que no disposen de mitjans digitals
El regidor de Recursos Humans, Ramón Abad, ha anunciat que a partir del dimecres 13 de maig obrirà les seues portes l’oficina d’atenció a la ciutadania (OMAC) de Torrellano, que se suma a les quatre que ja estan en funcionament des del passat 22 d’abril: OMAC del centre, OMAC Francesc Cantó, OMAC de plaça de Crevillent i OMAC de la Marina.
Abad ha recordat que a les OMAC es donarà atenció presencial a la ciutadania però sota cita prèvia.
Es podrà tramitar signatura electrònica, fe de vida, altes de padró, canvis de domicili i registre per a aquelles persones físiques que no disposen de mitjans digitals.
L’horari d’atenció presencial és de dilluns a divendres de 8.30 a 14 hores.
“Com ja comentàrem a l’abril, des de l’Equip de Govern estem posant els recursos necessaris per a millorar l’atenció als il·licitans i a les il·licitanes, per això, demà obrirà les seues portes al públic l’OMAC de Torrellano que se suma a les quatre que ja estan en funcionament”, ha explicat el regidor, qui ha afegit que “aquestes oficines s’obrin al públic després d’adoptar totes les mesures de protecció necessàries per a evitar contagis per coronavirus”.
Abad ha indicat que segons avanç la desescalada s’aniran obrint noves oficines i s’aniran incorporant més tràmits.
Tràmits que es podran realitzar
El responsable de recursos humans ha indicat que els tràmits per als quals s’ha de sol·licitar la cita prèvia són els següents:
A) Expedició de signatura electrònica, per a qui resideix a Elx o si té un negoci o treballa a Elx i ho acredite.
B) Fe de vida
C) Altes de padró, per a demanar ajudes que no siguen municipals, (ja que si són municipals s’ha de fer a través del treballador o de la treballadora social).
D) Canvis de domicili pel tema de la moratòria o de les ajudes de lloguer.
A més, des de la regidoria de Recursos Humans s’informa la ciutadania d’alguns requisits que han de complir a l’hora d’acudir a les OMAC amb l’objectiu d’extremar les mesures de seguretat:
a) Han d’anar a l’oficina amb guants i màscara i hauran de portar un mòbil per a poder comunicar-s’hi millor, amb la finalitat d’indicar-los per on i quan han d’entrar, on han de deixar la documentació quan entren, etc.
b) Hauran d’avançar la documentació a presentar per correu electrònic. Per a això, se’ls facilitarà el correu municipal de la persona que els atendrà. En cas de no poder avançar per correu electrònic, sí que poden per mòbil a través del 010.
Abad ha explicat que a fi de millorar la seguretat de la plantilla municipal i de la ciutadania en general s’han col·locat en les oficines mampares de protecció. A més, en tot moment es requerirà mantindre la distància de seguretat de 1,5 metres o 2 metres.
Telèfons cita prèvia
OMAC centre, OMAC Francesc Cantó i OMAC la Marina → 966 658 020
OMAC plaça Crevillent → 966 658 264
OMAC Torrellano → 966 658 299