L’Ajuntament d’Elx elabora una guia perquè les persones consumidores aclarisquen els seus dubtes enfront de la pandèmia del covid-19

L’Ajuntament d’Elx elabora una guia perquè les persones consumidores aclarisquen els seus dubtes enfront de la pandèmia del covid-19

La regidora de Consum, Mariola Galiana, explica que “amb aquest manual volem donar resposta a les diverses consultes rebudes per la ciutadania, en referència a ajudes de lloguer i moratòries hipotecàries”


La regidoral informa que l’oficina municipal d’informació al consumidor, pararà atenció telefònica a través del 966 658 015 de 9.00 a 14.00 hores i pel correu electrònic omic@elx.es


La pandèmia de la covid-19 ha generat per a moltes persones i famílies diversos problemes de caràcter econòmic. Davant aquesta situació, la Regidoria de Consum, a través de l’Ajuntament d’Elx, ha elaborat una guia d’ajuda a les persones consumidores sobre les mesures en matèria d’habitatge que s’han posat en marxa durant la crisi sanitària. La regidora de l’àrea, Mariola Galiana, ha presentat, aquest matí, aquest manual que pretén ajudar a persones treballadores, famílies i col·lectius vulnerables que necessiten una major atenció després del fort impacte del coronavirus en l’economia, amb grans pèrdues de rendes en llars, autònoms/es i empreses.

“Volem acostar a tota la ciutadania l’important paquet de mesures que el Govern d’Espanya ha posat en marxa amb la finalitat de no deixar ningú arrere en aquesta crisi, a la qual moltes famílies vulnerables s’enfronten”, ha assenyalat l’edil, qui ha destacat que “d’aquesta manera volem donar resposta a les diverses consultes rebudes en referència a ajudes de lloguer, desnonaments i moratòries hipotecàries, entre altres assumptes”.

Galiana ha incidit que amb l’elaboració d’aquesta guia la Regidoria pretén aglutinar, en un únic cos i agrupada per àrees temàtiques, una informació que és de rellevància per a les persones consumidores vulnerables. “És un full de ruta per a facilitar d’una manera senzilla, la protecció dels drets com a persones consumidores i usuàries, així com la defensa dels seus interessos”, ha afegit.

Amb aquest document també es resolen alguns dubtes. Entre aquests, com anul·lar viatges abonats, sobre compres per internet o què fer davant cancel·lacions de festivals de música, concerts i obres de teatre.

Així mateix, Galiana ha recomanat consultar tota la informació en els canals oficials que posa a disposició el Ministeri de Consum, la Generalitat Valenciana, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) o el mateix Ajuntament, a través de l’oficina d’informació al consumidor (OMIC).

Sostenibilitat

La regidora ha destacat també que consisteix en una guia digital, elaborada sota criteris de sostenibilitat, per a evitar generar paper, amb l’objectiu tant de ser respectuosos amb el medi ambient com evitar la possibilitat d’intercanvi manual de documentació que puga facilitar la transmissió del virus.

Oficina d’atenció a les persones consumidores

D’altra banda, la regidora ha informat que l’oficina municipal d’informació al consumidor, amb motiu de les mesures acordades per a la contenció del coronavirus, pararà atenció telefònica a través del 966 658 015 en la franja horària de 9.00 a 14:00h, pel correu electrònic omic@elx.es. i de manera presencial sota cita prèvia, amb les mesures de seguretat oportunes.