L’Ajuntament espera que els nous carrils bici provisionals estiguen operatius durant l’estiu

L’Ajuntament espera que els nous carrils bici provisionals estiguen operatius durant l’estiu

La regidora de Mobilitat, Esther Díez, ha explicat que es crearan en el que hui són carrils de circulació per a cotxes mitjançant pintura o cinta i elements de separació física en tots els punts possibles


“Es tracta de nova infraestructura que posem en marxa des de l’Ajuntament per a fomentar la mobilitat en aquesta manera de transport net, àgil i especialment segur en aquest context de pandèmia”, ha indicat Díez


La regidora de Mobilitat de l’Ajuntament d’Elx, Esther Díez, ha presentat aquest matí els nous carrils bici provisionals que s’habilitaran a diferents punts de la ciutat i que estaran operatius aquest mateix estiu. Tal com ha assenyalat la regidora “es tracta de carrils bici que es creen en el que hui són carrils de circulació per a cotxes i que es construiran mitjançant pintura o cinta i elements de separació física en tots els punts possibles”.

Díez ha indicat que els punts on es realitzarà l’actuació són:

  • Joan Carles I i avinguda d’Alacant fins a la gasolinera (unidireccional en direcció est)
  • Candalix fins al pont d’Altamira (unidireccional en direcció oest)
  • El carrer José María Buck complet (unidireccional en direcció est)
  • L’avinguda de Novelda, en la qual un dels carrils actuals de circulació passa a ser d’ús exclusiu per a bus i bicicletes (la tornada amb repintat per Diagonal).

“Aquests nous carrils bici provisionals són una nova infraestructura que posem en marxa des de l’Ajuntament per a fomentar la mobilitat en aquesta manera de transport net, àgil i especialment segur en aquest context de pandèmia”, ha indicat la regidora, qui ha recordat que “l’anterior legislatura la centràrem en l’ampliació del servei de Bicielx, amb 11 estacions noves que han fet arribar el servei de lloguer públic de bicicletes a tots els barris de la ciutat. En aquesta treballem per a millorar el carril bici i garantir així als nostres veïns i veïnes unes infraestructures segures que els permeten moure’s amb bici còmodament per la ciutat”.

 

 

Respecte a la provisionalitat d’aquests carrils, la regidora ha aclarit que l’objectiu és convertir-los en definitius a la llarga, però que serà necessari estudiar cas per cas.

A més, ha destacat que la creació d’aquests carrils bici no implica l’eliminació de cap plaça d’aparcament.

Esther Díez ha destacat que es tracta d’una mesura que va en la línia de les directrius marcades pel Ministeri de Transició Ecològica per al foment de l’ús de la bicicleta i de la Generalitat Valenciana i segueix l’exemple d’altres ciutats espanyoles i europees.

Més mesures per a fomentar l’ús de la bici a Elx

La regidora ha explicat que la creació d’aquests carrils bici provisionals anirà en paral·lel a altres mesures de foment de l’ús de la bici com són la millora en la seguretat del carril bici de l’avinguda del Ferrocarril, projecte diferenciat; l’execució de les obres del carril bici a l’avinguda alcalde Ramón Pastor i la redacció del projecte del carril bici definitiu a Pere Joan Perpinyà.

“Duem a terme una aposta decidida per transformar la mobilitat del municipi amb criteris de sostenibilitat. No podem deixar passar més temps per a donar resposta als reptes mediambientals. És el moment de Repensar Elx des del verd per a contribuir a un municipi saludable, net i amable”, ha apuntat la responsable de Mobilitat.

Per a Díez “la mobilitat és hui dia un dels elements més destacats en la transformació urbana i és una de les principals eines dels ajuntaments per a frenar l’emergència climàtica. Des de la Regidoria de Mobilitat volem posar les condicions perquè cada ciutadà o ciutadana puga reflexionar sobre la seua mobilitat quotidiana, els desplaçaments diaris que realitza, perquè considere viable apostar pel transport públic, el transport alternatiu o la mobilitat per a vianants, amb els beneficis que aquesta elecció comporta a nivell particular -sobre la salut i l’economia de les persones- i a nivell col·lectiu -amb ciutats més netes, més saludables, més segures i menys sorolloses-“.