L’acció comunicativa serveix d’homenatge al llegendari local, abocat al tancament després de 119 anys d’activitat, i com a posada en valor del comerç i l’hostaleria tradicional d’Elx
El genuí sabor dels entrepans de tonyina amb tomaca de Casa Villalobos protagonitza la nova campanya de la Regidoria de Comerç per a promocionar els establiments del municipi. L’acció comunicativa, que es desenvoluparà en xarxes socials, i els espots de les quals es difondran la setmana que ve en televisió, ha sigut presentada aquest matí a la Sala del Consell de l’Ajuntament d’Elx.
“Naix com a homenatge a la família Villalobos, que representa una manera de fer comerç i hostaleria. Amb pocs elements van crear una marca que captiva a generacions d’il·licitans i il·licitanes”, ha explicat l’edil de l’àrea, Felip Sànchez, qui, a més, ha destacat que alhora serveix per a posar en valor el comerç i l’hostaleria local, que “treballen dur cada dia per a oferir la millor experiència de compra a la clientela amb nous productes i idees, amb garantia de confiança”.
Vicente Villalobos, propietari del mític bar del carrer Empedrat al costat de la seua cosina Margarita Villalobos, és la persona conductora de les tres peces audiovisuals creades per l’Agència Yerno d’Elx sota el títol “El penúltim Villalobos”. Els vídeos, en els quals participen el xef i amo del restaurant Mestissatge, Tomás López, i el propietari de la paradeta d’olives i envinagrats Félix J. Bernal, conceptualitzen que, encara que el Villalobos tanque per jubilació, en els comerços i establiments d’Elx es poden trobar productes de qualitat parella i l’esperit de satisfacció al consumidor propi del Villalobos. “L’única recepta de l’èxit, que continueu venint cada dia al comerç tradicional”, ha expressat Vicente.
Sànchez, que ha lloat l’enfocament simbòlic i optimista de la campanya, ha valorat que els xicotets negocis d’Elx posseeixen, com el Villalobos, “la capacitat de crear referents en els quals convergeixen etapes personals i il·licitans i il·licitanes de diferents èpoques”. El bar Casa Villalobos, amb una trajectòria de 119 anys, va ser fundat en 1901 com a Bar Barceló. Prompte es va convertir en un clàssic del centre i punt de reunió de ciutadania il·lustre. Sense relleu, Vicente Villalobos baixa la persiana; una circumstància que la pandèmia ha avançat.