El regidor Mariano Valera ha indicat que la subvenció concedida a Elx ascendeix a 232.517 euros que permetran la contractació de quatre persones a jornada completa
Entre les gestions que es duran a terme a través d’aquesta oficina estan la d’impulsar un parc d’habitatges socials i la de tramitar tot tipus d’ajudes
El regidor de Benestar Social, Mariano Valera, ha informat que l’Ajuntament d’Elx ha passat a formar part de la xarxa de municipis d’oficines Xaloc, una iniciativa impulsada per la Generalitat Valenciana, el fi de la qual és canalitzar totes les actuacions en matèria d’habitatge.
Valera ha explicat que recentment va ser convocat a la presentació de la xarxa d’oficines d’habitatge d’entitats locals Xaloc, com a part del projecte pilot i una primera part del “assentament” de l’experiència XALOC, inclòs en el Pla Hàbitat 20-30 de la Vicepresidència i Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica.
“En aquesta reunió, el conseller Rubén Martínez Dalmau ens va explicar l’objectiu que tenen aquestes oficines. En el cas d’Elx, consisteix en l’ampliació de l’oficina municipal de l’habitatge amb l’objectiu de canalitzar les actuacions en matèria d’habitatge i regeneració urbana previstes per la Conselleria al municipi, i que per a una major eficàcia i assistència a la ciutadania encomana la gestió directa de tota la informació, assessorament, mediació social i tramitació a través d’aquesta oficina. La gestió no resolutiva de tots els procediments”, ha indicat el regidor.
Aquesta actuació es duria a terme mitjançant la signatura d’un conveni, el qual se signaria per un any, amb la possibilitat de ser renovat fins als quatre anys. Els pagaments de la subvenció per part de la Conselleria es realitzarien de la següent forma: una primera meitat a la signatura del conveni i la segona meitat a la justificació d’aquest.
“La quantitat de la Subvenció és de 232.517 (86% per a personal i el 14% restant per a despeses de gestió). El cost mensual seria de 14.900 euros. D’aquesta manera, es duria a terme la contractació de: Un arquitecte/a, un tècnic/a d’Administració General, un tècnic/a d’administració especial i un administratiu/va. Tots al 100% de la Jornada”, ha indicat Valera qui ha afegit que “la nostra idea és que l’oficina municipal d’habitatge social siga absorbida per aquesta xarxa d’oficines Xaloc, ja que part de les funcions que s’encomanen mitjançant el conveni, aquest ajuntament ja les realitza a través de l’oficina municipal d’habitatge social, ja que part del treball és social”.
Aquesta xarxa Xaloc es configura en diversos blocs. D’una banda, serà finestreta única en la qual tota la ciutadania podrà accedir a informar-se sobre tota la gestió en matèria d’habitatge. Serà també una oficina per a tramitar la gestió d’ajudes. A més, inclou el foment i acompanyament de la rehabilitació, la unitat de la gestió de l’hàbitat, el millorar l’habitabilitat, el treball per habilitar un parc social d’habitatges (un dels objectius més importants d’aquesta oficina), la rehabilitació i eficiència energètica dels habitatges i, finalment, muntar una unitat de l’observatori local de l’habitatge.
“Després de la reunió vam poder conversar amb el conseller, al qual li vam donar les gràcies per comptar amb nosaltres per a aquest gran projecte pilot que es posa a marxar des de la Conselleria d’Habitatge, amb una inversió total de 2.737.116€ amb la qual es crearan 12 oficines a tota la Comunitat Valenciana que cobreixen el 52% de la població en aquesta posada en marxa i que amb el temps la idea és arribar al 100% de la població valenciana amb la suma de més oficines de la xarxa Xaloc en tot el territori de la Comunitat Valenciana”, ha conclòs el regidor.