L’alcalde, Carlos González, i el conseller d’Economia Sostenible, Rafael Climent, han visitat les instal·lacions de la mercantil fundada per l’industrial Manuel Fernández durant la pandèmia
González fa una crida a “no dependre de les fàbriques de tercers països en sectors estratègics”, i exalça el Parc Empresarial com a bressol de “tot tipus d’iniciatives i on es brinden respostes eficaces i d’elevades prestacions
A Elx Parc Empresarial es produeix calçat, es dissenya coeteria espacial i, ara, també es confeccionen mascaretes sanitàries de qualitat contrastada. L’alcalde, Carlos González, i el conseller d’Economia Sostenible, Rafael Climent, acompanyats per l’edil de Sanitat, Mariola Galiana, i el president de CEDELCO, Joaquín Pérez, així com d’altres personalitats de la indústria i la política il·licitana, han visitat la fàbrica de mascaretes Prosafe Plus, fundada pel metal·lúrgic Manuel Fernández en els moments més durs de la pandèmia, quan l’ombra del desproveïment de material sanitari se cernia sobre Espanya. Tal com ha explicat el mateix Fernández, la iniciativa va nàixer del tedi durant el confinament i de la inquietud que un país capaç d’alçar-se com a referent en la fabricació d’automòbils i components aeronàutics no poguera autoproveir-se de màscares.
Les autoritats, guiades per Fernández, han comprovat tot el procés de producció: des del magatzematge de la matèria primera fins a la seua transformació mitjançant complexa maquinària i empaquetat en l’anomenada “Sala Blanca”, els paràmetres ambientals de la qual es controlen estrictament per a minimitzar el risc de contaminació exterior. “Apostem per realitzar un article de màxim nivell certificat per l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris, amb una matèria primera que presenta entre el 98% i el 99,9% de filtració bacteriana”, ha afirmat el gerent de Prosafe Plus, que ha revelat que tenen una producció teòrica d’uns 10 milions al mes dels quatre tipus de mascaretes quirúrgiques existents –higiènica, quirúrgica I, quirúrgica II i RR–, encara que actualment ronden les 180.000 diàries per ajustos de la maquinària.
González, que ha felicitat a Fernández per la seua “intuïció, versatilitat i adaptació a les exigències en conjuntures tan delicades com la d’una pandèmia”, ha lloat l’industrial per la seua aposta decidida per “la qualitat i la creació de 35 llocs de treball”, sent, així mateix, ha assenyalat el regidor il·licità, “l’exemple habitual d’empresari local que sap convertir les crisis en oportunitats i generar riquesa”. Igualment, ha enaltit Elx Parc Industrial com emplaçament en el qual cristal·litzen “tot tipus d’iniciatives i on es brinden respostes ràpides, eficaces i d’elevades prestacions fins i tot en situacions complicades com en la que continuem vivint”, i ha fet una crida a “no dependre de les fàbriques de tercers països en sectors estratègics”, la qual cosa ha definit el conseller com “una lliçó sobre la qual cal reflexionar: la de comptar amb una indústria de proximitat que faça ací els elements bàsics per a la nostra vida”.
Climent, que ha recordat que les institucions han anat diversos passos per davant a l’hora de suplir mancances durant la crisi vírica, com les ajudes de cinc milions d’euros en total destinades a les mercantils que van decidir reconvertir-se i fabricar mascaretes, bates, gels desinfectants i altres elements, ha demanat al teixit empresarial valencià “transversalitat” per a establir una cooperació publicoprivada sense compartiments estancs entre cadascun dels sectors de la Comunitat Valenciana amb l’objectiu d’erigir “un pla pioner com és el del Clúster de la Salut”.
Fernández ha conclòs la visita expressant el desig de duplicar la capacitat de producció i distribuir les seues mascaretes no solament a escala comarcal sinó nacional i internacional en successives fases d’expansió. També ha puntualitzat que Prosafe Plus busca la continuïtat en la seua incursió en el sector sanitari, i que ja s’està entaulant converses per a adquirir una patent per a muntar respiradors.