Carles Molina, regidor de Turisme de l’Ajuntament d’Elx, presentà ahir a la nit en la 43 edició del Festival Internacional de Cine Independent d’Elx (en la secció “Mostra’t Invita”) un dels 55 vídeos realitzats per Visitelche durant l’Estat d’Alarma.
“Creiem en els somnis: Elx t’espera” és un vídeo amateur que s’elaborà en el Departament de Màrqueting En Línia de Visitelche (Social Media) durant el confinament per a participar en la Museum Week amb el hashtag #dreamsMW
L’objectiu era animar la població en general a esforçar-se per a construir entre tots un món millor després de la pandèmia i de donar suport al sector turístic que és un dels més perjudicats pel confinament: les empreses de transport, allotjament, restauració, oci, etc.
Antecedents
El 14 de març, el decret de l’Estat d’Alarma obligà a un canvi en l’estratègia de comunicació de Visitelche. S’inicià aleshores un nou pla de continguts per a ratificar la confiança dels seguidors en xarxes socials llançant publicacions de sensibilització per als ciutadans i publicacions de sensibilització, fidelització i promoció per als turistes potencials.
Així doncs, el 17 de març començà una campanya per a secundar la permanència a casa reforçada amb els hashtags #quédateencasa i #Elchedesdelaventana en què es convidà a participar a la ciutadania enviant fotos d’Elx des de les seues finestres o balcons.
Coincidint amb els moments més importants de la Setmana Santa es realitzaren diferents vídeos de promoció de destinació: Diumenge de Rams, Diumenge de Resurrecció i Dilluns de Pasqua que incloïen la participació dels il·licitans/es als quals se’ls sol·licità que elaboraren palmes i al·leluies des de casa.
En els diferents treballs realitzats es ressalten els recursos turístics segmentats per producte (patrimoni, festes, gastronomia, oci, cultura, naturalesa i platges) i el suport constant al sector i, en general, a la ciutadania.
Els resultats de la nova estratègia de comunicació en la xarxa social Facebook foren els següents:
[811.121 abast en publicacions de vídeo][569.986 reproduccions de vídeo][42.000 interaccions en publicacions de vídeo][1.669 fans nous en la pàgina de Visitelche]
ABAST TOTAL DE PUBLICACIONS EN FACEBOOK 2.000.000
INTERACCIONS TOTALS EN FACEBOOK 100.000