L’alcalde, Carlos González, i la regidora de Mobilitat, Esther Díez, comproven l’adequat funcionament dels moderns parquímetres que permetran el pagament amb targeta i que estaran llestos després d’agost, atés que en aquest mes l’aparcament és gratuït
González destaca que “aquesta actuació, que ha suposat una inversió de 300.000 euros, possibilita la rotació de l’estacionament i millora la usabilitat del servei de manera que els ciutadans puguen pagar amb major comoditat”
L’Ajuntament d’Elx, mitjançant la societat municipal PIMESA, ha dut a terme la modernització de 60 equips d’expedició de tiquets del servei d’Aparcament Regulat (ORA). “Una actuació que ha suposat una inversió de 300.000 euros i que regularà aproximadament un miler de places d’aparcament en les zones comercials del municipi”, segons ha explicat aquest matí l’alcalde, Carlos González, que ha acudit amb la regidora de Mobilitat, Esther Díez, a comprovar l’adequat funcionament del nou sistema de pagament en un dels parquímetres instal·lats a la ciutat que han sigut renovats i que entrarà en funcionament, juntament amb la resta de parquímetres, a partir de l’1 de setembre, atés que a l’agost l’aparcament és gratuït en la localitat.
L’alcalde ha assenyalat que aquestes noves màquines, que anteriorment només permetien pagar en efectiu, ara possibiliten el pagament amb targeta de crèdit, i inclouen la connexió a una plataforma de gestió integral que unifica la supervisió, el seguiment, la configuració i la gestió de la recaptació del servei.
“La principal novetat és que ara caldrà introduir de la matrícula del vehicle, un nou mecanisme mitjançant el qual els usuaris es podran beneficiar dels diferents aspectes inclosos en l’ordenança, per exemple, que s’eximisca del pagament durant les dues primeres hores els vehicles híbrids i elèctrics”, ha indicat González, que ha incidit en el fet que “l’objectiu d’aquesta nova mesura és possibilitar la distribució i rotació de l’estacionament per a impulsar la dinamització econòmica i en cap cas té la finalitat recaptatòria. És un servei que millora la usabilitat, de manera que els ciutadans puguen pagar amb més comoditat i tinguen més beneficis”.
Per la seua part, Díez ha subratllat que en aquests moments són quatre les empreses que estan en fase de proves per a l’adaptació de les seues aplicacions a la plataforma desenvolupada per PIMESA abans del seu funcionament, que estarà completada íntegrament per al reinici del servei el mes de setembre.
Díez anuncia que són quatre les empreses que estan en fase de proves per a l’adaptació de les seues aplicacions a la plataforma desenvolupada per PIMESA
Els usuaris podran donar-se d’alta en aquesta aplicació per a l’emissió de tiquets d’estacionament, la seua ampliació fins al màxim temps establit en l’ordenança, o fins i tot l’ajust al temps realment consumit.
La plataforma mantindrà la confidencialitat de les dades introduïdes, ja que cada empresa autoritzada només podrà accedir a les seues pròpies operacions d’estacionament i, a més, garantirà la correcta aplicació de l’ordenança quant a tarifes i temps d’aparcament, establint l’import de la taxa i el temps de cada operació segons la zona seleccionada, descartant així possibles errors de càlcul de les app autoritzades.