L’Ajuntament amplià en 400.000 euros l’import de les ajudes, que sumen 1,4 milions d’euros per a donar suport a les famílies en el pagament d’aquest tribut municipal
Les peticions per a acollir-se a la bonificació del rebut de l’aigua ascendeixen a 5.389, cosa que suposa 800 més que en 2019
L’Ajuntament ha rebut més de 8.200 sol·licituds per a optar a les ajudes econòmiques individuals del rebut de l’Impost de Béns Immobles (IBI) de naturalesa urbana i referents a primers habitatges corresponent a 2019. Aquesta xifra representa un increment d’aproximadament 600 peticions respecte a l’exercici anterior.
L’edil d’Igualtat, Drets Socials i Polítiques inclusives, Mariano Valera, ha informat que “en aquests moments s’està procedint a la fase de gestió i, més endavant, oferirem dades més detallades” Valera ha recordat que, després de la primera modificació pressupostària efectuada pel consistori derivada de l’emergència sanitària, s’ha ampliat en 400.000 euros la partida per a donar suport a les famílies en el pagament d’aquest tribut municipal. El total ascendeix a 1,4 milions d’euros.
Respecte a la bonificació del rebut de l’aigua, el regidor ha explicat que “és un recurs més que utilitzen els tècnics del Departament de Drets Socials per a donar suport a aquelles famílies que es troben en situació de precarietat econòmica i exclusió social des que es posara en marxa en 2015”.
Igual que amb l’ajuda de l’IBI, el termini de sol·licitud va haver d’ampliar-se després de l’aturada administrativa a causa del confinament i així no deixar ningú arrere. Actualment, s’està procedint a avaluar les 5.389 peticions rebudes per a la bonificació del rebut de l’aigua enguany, que representen quasi 800 més respecte a 2019. “Hui dia s’han analitzat 1.163 sol·licituds, per la qual cosa queden per valorar 4.226”, va indicar Valera.
“El nostre compromís com a Equip de Govern”, ha destacat Valera, “és posar en marxa tots els instruments necessaris per a ajudar i acompanyar les persones més vulnerables del municipi”.
Una oficina a consolidar
Una vegada tancat el termini de presentació, les valoracions de les sol·licituds d’ambdues ajudes les està efectuant, en aquests moments, una plantilla dedicada en exclusiva a aquesta labor en l’oficina tramitadora que l’Ajuntament va crear per a la gestió de diferents processos municipals.
L’Executiu local desitja consolidar aquesta oficina com a model de gestió de tràmits, a la qual se sumaran d’altres per a facilitar la relació de la ciutadania amb la seua administració més pròxima. “Creiem que és un model que agilita la gestió, i per això volem consolidar la seua permanència i ampliar el catàleg de tràmits”, ha finalitzat el regidor.