La Junta de Govern proposa l’UTE Urbaser-FCC com a adjudicatària del nou servei de neteja

La Junta de Govern proposa l’UTE Urbaser-FCC com a adjudicatària del nou servei de neteja

El portaveu de l’Equip de Govern, Héctor Díez, explica que l’empresa disposa ara de deu dies hàbils per a formalitzar documentació i que espera que el servei s’adjudique definitivament al setembre


El servei s’adjudica per 10 anys i un cànon anual de 28,1 milions. Una vegada que estiga completament implantada l’arreplega del fem orgànic en el cinqué any, s’incrementarà en 1,9 milions més a l’any


El portaveu de l’Equip de Govern i regidor de Neteja, Héctor Díez, ha anunciat que la Junta de Govern Local (JGL) ha aprovat la classificació del servei de neteja viària i arreplega de residus al terme municipal d’Elx.

“Es tracta d’un contracte que treballem des de l’any 2017 amb l’elaboració d’un nou projecte de neteja i recollida, l’elaboració dels plecs i el llarg procés de licitació que ha suposat el major contracte que es presta a l’Ajuntament d’Elx”, ha explicat Díez.

Es tracta d’un contracte que afecta 400 treballadors, que empra prop d’un centenar de vehicles de maquinària i que és equiparable al servei de la Policia Local i del transport públic.

Després de l’obertura del sobre econòmic, de la valoració de les millores, la classificació és la següent:
1r- UTE UrbaserFCC, amb 92,65 punts
2n- Mercantil Cespa (Grupo Ferrovial), amb 87,67 punts
3r- Mercantil Valora, Servicios Medioambientales, amb 84 punts

“Per tant, la Junta de Govern Local ha resolt proposar adjudicatària l’UTE UrbaserFCC, que disposarà, a partir de la comunicació la setmana que ve, de deu dies hàbils per a formalitzar la documentació i que la JGL la done adjudicatària definitiva”, ha indicat Díez, que ha afegit que “aquest és un pas definitiu per a l’adjudicació del servei de neteja i la prova que l’Equip de Govern compleix amb el compromís de fer la proposta d’adjudicació abans del període vacacional, cosa que permet que a  la tornada del mes d’agost puguem adjudicar definitivament el servei”.

El servei s’adjudica per 10 anys i un cànon anual de 28,1 milions. Una vegada que estiga completament implantada l’arreplega del fem orgànic en el cinqué any, s’incrementarà en 1,9 milions més a l’any.

Importants millores

“El nou servei suposarà la renovació de tot el parc de maquinària del servei municipal de neteja (vehicles de recollida, d’escombratge, d’aigualeig…) i l’aposta per vehicles d’emissions zero, ja que tots els vehicles de recollida seran propulsats per gas i la resta elèctrics i híbrids”, ha destacat el regidor.

Díez ha afegit que el nou contracte suposa la recuperació de l’escombratge els set dies de la setmana dels nuclis urbans de les pedanies i del nucli urbà.

Al mateix temps, també implica la implantació de la recollida de la fracció orgànica separada de la resta de la fracció (cosa que és obligatòria des d’aquest mateix any).
D’una altra banda, suposa l’ampliació de l’arreplega selectiva a totes les pedanies del Camp d’Elx i també a les zones industrials més potents.
A més, es milloraran els dos ecoparcs elevant-los a categoria D i s’implantarà, en les pedanies que tenen nucli urbà, un punt net de proximitat i es crearan punts de compostatge comunitari.
El regidor ha destacat que tota la nova maquinària farà un ús eficient de l’aigua.

“Aquest nou servei de neteja estarà controlat digitalment. A partir d’ara, el control del servei serà telemàtic per mitjà de les eines que permeten les tecnologies de la informació”, ha dit Héctor Díez.

Una vegada que es produïsca l’adjudicació definitiva del servei de neteja, previsiblement al setembre, l’empresa haurà d’acordar amb l’Ajuntament quan entra en servei la nova contracta de neteja. El plec contempla un màxim de 6 mesos per a posar-lo en servei.