Carlos González i Antoni Llorente han visitat les oficines del PROP a Elx per a realitzar un seguiment del servei, i plantegen l’ampliació o l’obertura d’una segona oficina
El servei d’atenció a la ciutadania, que la Generalitat Valenciana ofereix a través de l’oficina PROP d’Elx, veurà millorada pròximament la seua capacitat operativa. L’alcalde, Carlos González, i el secretari autonòmic de Participació i Transparència de la Generalitat Valenciana, Antoni Llorente, han realitzat aquest matí una visita conjunta a les instal·lacions d’aquesta oficina PROP, situada a la plaça de la Mercè, amb la intenció de realitzar un seguiment del servei que actualment s’hi presta.
A tenor del volum de població potencialment usuària a la ciutat, i de les necessitats actuals d’informació i atenció ciutadana, tots dos dirigents han acordat una ampliació dels serveis, bé a través de l’obertura de noves sales en la mateixa oficina, o bé mitjançant la posada en marxa d’una segona oficina en una altra ubicació.
L’Alcalde va destacar l’estreta col·laboració de l’oficina PROP de la Generalitat manté amb l’oficina municipal d’atenció ciutadana (OMAC), i va assegurar que hi ha marges de millora en els serveis que es presten a la ciutadania. En aquest sentit, González va manifestar que “les possibilitats de millora passen, bé per l’alternativa d’una segona oficina o per l’ampliació de l’actual”, i va afegir que “l’objectiu de totes dues administracions no és un altre que millorar la qualitat de l’atenció del servei que es presta a la ciutadania, que en aquest moment està molt condicionat per la COVID, per la necessitat de la cita prèvia i pels aforaments”.
González va aprofitar l’ocasió per a destacar el treball dels i de les professionals d’aquesta oficina PROP “que han treballat molt dur, molt intensament en aquests mesos de pandèmia i de confinament, i que estan realitzant una labor molt valuosa per a la ciutat i per a la ciutadania, que volem agrair”.
L’oficina PROP d’Elx atén més d’un centenar de persones al dia, i es mantenen les mesures de seguretat davant de la COVID i les limitacions d’aforament que això implica
Per part seua, el secretari autonòmic de Participació i Transparència, Antoni Llorente, va manifestar que ha vingut a visitar l’oficina d’Elx “per a escoltar i veure propostes de millora, i en aquest sentit veiem la possibilitat d’ampliar aquesta oficina per a millorar l’atenció”. Llorente va dir que “l’objectiu és millorar l’atenció que s’ofereix des de les oficines PROP de tota la Comunitat, i, òbviament, treballar conjuntament amb les institucions més pròximes que són els Ajuntaments”. El secretari autonòmic va confirmar la necessitat d’ampliar el servei a Elx “per la grandària, en ser una localitat de més de 200.000 habitants, i per aquesta raó podem plantejar la qüestió de millorar el servei i ampliar-lo, perquè són moltes les qüestions que s’atenen, des de la informació general fins a qüestions últimament molt importants com són les claus per a les signatures digitals”.
L’oficina PROP d’Elx atén, mitjançant cita prèvia, més d’un centenar de persones cada dia, a raó de grups de 6 persones cada 15 minuts, i es mantenen en tot moment les mesures de seguretat i distanciament estipulades per les autoritats sanitàries per a previndre la propagació de la COVID.