El desdoblament de la carretera de Santa Pola millorarà la seguretat per a ciclistes i vianants i crearà parades d’autobús en tot el tram

El desdoblament de la carretera de Santa Pola millorarà la seguretat per a ciclistes i vianants i crearà parades d’autobús en tot el tram

Les obres començaran en breu a càrrec de l’empresa PAVASAL S.A., i impliquen la reforma del tram comprés entre la vereda de les Cendres i de la Vallverda, que passarà a comptar amb quatre carrils, dos per cada sentit


Els treballs de desdoblament de la carretera de Santa Pola, en el tram comprés entre la vereda de les Cendres i la Vallverda, suposaran un canvi substancial en les condicions que actualment regeixen la circulació viària en la zona, ja que es limitarà la velocitat a 70km/h amb caràcter general, i a 40km/h en les rotondes. A més, el vial passarà a comptar amb quatre carrils, dos per cada sentit, amb la qual cosa es facilitarà als vehicles les maniobres d’avançament.

Totes dues mesures impliquen, de facto, un augment significatiu de la seguretat viària en la zona, i amb això es persegueix una rebaixa de les taxes de sinistralitat en una carretera per la qual circulen actualment més de 17.000 vehicles diaris.

Les obres començaran en breu i són a càrrec de l’empresa PAVASAL S.A. amb una inversió de 2.022.558,14€ a càrrec de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, i amb un termini d’execució de 12 mesos a partir de l’acta de comprovació del replanteig.

La reforma del vial augmentarà la seguretat en carretera en limitar la velocitat a 70km/h i facilitar les maniobres d’avançament dels vehicles

A més de millorar la seguretat viària de la carretera i augmentar la capacitat de la via, també es crearan itineraris adequats per al transport ciclista i per a vianants, i es millorarà l’accessibilitat al transport públic en habilitar-se parades d’autobús al llarg del tram d’actuació, amb creus per als vianants en la proximitat de les glorietes.

Al llarg del traçat es definiran diverses glorietes tancades, coincidint en la majoria dels casos amb glorietes partides existents. L’elecció de les mateixes respon a garantir la connexió amb les zones residencials (urbanitzacions de la Vallverda i Atzabars) i amb els camins locals principals. Per a la separació de la zona de circulació de vehicles amb les zones de circulació de vianants i ciclistes, s’ha triat un rastell discontinu, de manera que la vorera i el carril bici/per a vianants quedaran al mateix nivell que la calçada i els vorals.

El desdoblament d’aquest nou tram de la carretera de Santa Pola forma part del pla d’actuacions que l’Ajuntament d’Elx considera prioritari per a millorar les infraestructures viàries i guanyar en vertebració del territori. L’equip de govern considera també prioritàries la finalització de la ronda Sud, l’alliberament del peatge de la segona circumval·lació Alacant-València, la connexió directa d’Elx

Parc Empresarial amb l’A-70 i la connexió directa de l’estació de l’AVE amb el tram de la A-70 entre Elx i Crevillent.