Llum verda a projectes de fons europeus a Elx per import de 12,4 milions d’euros

Llum verda a projectes de fons europeus a Elx per import de 12,4 milions d’euros

Són els fons de la UE per al desenvolupament urbà sostenible (EDUSI) que suposen una inversió a Elx de 30 milions, dels quals l’Ajuntament ja té compromesos el 80% amb projectes en marxa


L’Ajuntament d’Elx ja ha concretat, amb projectes en marxa, el 80% de la inversió dels fons europeus EDUSI per al desenvolupament urbà sostenible. Això suposa que, en aquest moment, han iniciat la seua tramitació o la seua execució projectes per import de més de 24 milions d’euros finançats amb subvencions europees.

Els últims projectes a incorporar-se a aquests fons els acaba d’aprovar el Comité de Direcció que els gestiona, i suposa un muntant econòmic equivalent a 12,4 milions d’euros. Amb ells es crearà el Centre Sociocultural del barri de Sant Antoni (1,5 milions d’euros), la rehabilitació i posada en valor del refugi de la guerra civil situat al passeig de Germanies (900.000 euros), un pavelló poliesportiu per a esport inclusiu en la zona del barri del cementeri vell (7,2 milions d’euros), i dos projectes d’eficiència energètica, un per a enllumenat públic (1,5 milions d’euros) i un altre per a edificis municipals (1 milió d’euros). Alguns projectes ja es troben finalitzats, com el sistema d’Administració Electrònica, i uns altres en marxa, com la creació dels horts urbans, la reforma de l’Oficina de Turisme, o l’ampliació del Poliesportiu de Carrús.

El Comité de Direcció d’aquests fons incorpora projectes nous com la creació de Centre sociocultural de Sant Antoni, la rehabilitació del refugi de la guerra civil de passeig de Germanies o la creació d’un pavelló per a esport inclusiu en la zona del cementeri vell

La regidora d’Urbanisme i Territori, Ana Arabid, responsable de la gestió d’aquests fons europeus, ha dit en la presentació dels nous projectes que “l’estratègia dels fons EDUSI passen ja a formar part de la realitat de la nostra ciutat amb diversos projectes en marxa, i en aquest 2020 s’acabarà de concretar l’estratègia perquè en 2021 es liciten i comencen a executar-se la resta de projectes”. Va dir a més que “el 2021 serà un any clau en l’execució de l’estratègia dels EDUSI, que en els pròxims 3 anys contribuirà, de manera inequívoca, a la transformació de la nostra ciutat en el desenvolupament urbà sostenible, que és el gran objectiu de l’estratègia, i que, al costat de la resta de polítiques posades en marxa per l’Equip de Govern, persegueix millorar la qualitat de vida dels il·licitans i il·licitanes”.

La regidora d’Urbanisme i Territori, Ana Arabid, assegura que aquests fons europeus són ja una realitat a Elx i transformaran la ciutat amb criteris de desenvolupament urbà sostenible

Els fons europeus EDUSI es van posar en marxa el 2014 per a millorar la qualitat de vida de les ciutats d’una manera integrada, la qual cosa es tradueix en busca de cohesió social, combatre la pobresa, apostar per una economia poc contaminant, optimitzar els recursos i procurar, per tant, una sostenibilitat ambiental.