González assegura que aquesta obra d’ampliació facilita la comunicació amb Santa Pola, millora la seguretat vial i vertebra el territori
El Conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, i l’alcalde d’Elx, Carlos González, han visitat les obres de remodelació de la carretera Elx-Santa Pola que millorarà la vertebració del territori entre tots dos municipis. Prèviament, el Conseller va visitar l’Ajuntament il·licità i va signar en el llibre d’honor, on va deixar patent que “Elx és una ciutat que representa els millors valors, el millor senyal d’identitat de la Comunitat Valenciana, cultura, indústria i turisme, la nostra millor cara, la nostra millor manera de superar aquests difícils moments”. A continuació, es van desplaçar al punt quilomètric de la carretera on ja s’han iniciat els treballs de remodelació.
En la visita van estar acompanyats per l’alcaldessa de Santa Pola, Loreto Serrano, les edils il·licitanes de Mobilitat Sostenible, Esther Díez, i d’Urbanisme, Ana Arabid, així com per la regidora d’Urbanisme de Santa Pola, Trinidad Ortiz, i de Parcs i Jardins, Encarnación Ramírez, que van assistir a les explicacions tècniques d’una obra que comporta el desdoblament del vial en el tram comprés entre la vereda de Cendres i la Vallverda.
L’alcalde Carlos González i el Conseller d’Obres Públiques, Arcadi España, acompanyats de l’alcaldessa de Santa Pola, Loreto Serrano, i de les edils il·licitanes d’Urbanisme, Ana Arabid, i de Mobilitat Sostenible, Esther Díez, han visitat aquest matí les obres de desdoblament de la carretera en el tram comprés entre la Vereda de Cendres i la Vallverda
Els treballs són a càrrec de l’empresa adjudicatària PAVASAL SA, amb un termini d’execució de 12 mesos i una inversió de 2,5 milions d’euros per part de la Generalitat Valenciana. Aquesta obra de reforma suposa un augment de la capacitat de la carretera en passar de dos a quatre carrils de circulació, dos per sentit, i també un increment de la seguretat viària en una zona per la qual passen uns 17.000 vehicles diaris. En l’actualitat, aquesta carretera està catalogada per la Generalitat com a vial d’elevat índex d’accidentabilitat, una realitat que es pretén canviar desdoblant la carretera, reduint la velocitat de circulació i creant itineraris segurs i adequats per al transport ciclista i per als vianants.
L’alcalde d’Elx, Carlos González, va destacar la importància que per a Elx té aquest nou vial assegurant que “és fonamental dins de les relacions d’Elx amb el seu entorn, i Santa Pola és un municipi veí amb el qual tenim una relació social, cultural i econòmica molt intensa, la qual cosa significa que multitud de desplaçaments en el dia a dia, que creixen exponencialment en els mesos d’estiu”.
González va dir que aquesta carretera “és fonamental pel que té a veure amb la seguretat viària, perquè tradicionalment és una carretera amb una altíssima sinistralitat i estem convençuts que el model pel qual s’aposta contribuirà d’una forma decisiva a reduir la sinistralitat”, i va destacar a més “l’aposta pel transport públic i per altres formes de mobilitat, com ho és el carril cicle-per als vianants, que considerem fonamental”.
La remodelació d’aquest tram de carretera suposa una inversió de 2,5 milions d’euros per part de la Generalitat, pressupost que supera els 11 milions d’euros per a completar el desdoblament de tot el vial entre Elx i Santa Pola
Per part seua, el Conseller Arcadi España va destacar els avantatges que aquesta obra suposa per a la ciutadania, com és l’augment de la capacitat del vial, que passa de dos a quatre carrils, l’increment de la seguretat viària, la incorporació del carril cicle-per als vianants i la millora del transport públic. Aquest projecte de reforma del vial Elx-Santa Pola augmentarà la permeabilitat transversal de la carretera per al trànsit per als vianants i, a més, millorarà l’accessibilitat al transport públic en habilitar-se parades d’autobús al llarg del tram d’actuació, amb creus per als vianants en la proximitat de les glorietes.
El Conseller va assegurar que “ja estan en marxa la totalitat dels trams d’aquesta carretera que es troben dins del terme municipal d’Elx, per un import d’11 milions d’euros”. Espanya va confirmar que “tots aquests trams s’aniran licitant al llarg d’aquesta legislatura” i va dir que aquest projecte “dona credibilitat a aquesta aliança que té la Generalitat Valenciana amb l’Ajuntament d’Elx i aquest compromís per millorar les infraestructures amb una mirada de futur”.
Solució a l’entroncament amb el barranc de Sant Antoni
L’últim dels trams a executar per a la reforma integral d’aquesta carretera serà el més pròxim al nucli urbà d’Elx, i això implica solucionar el problema de gestió de les aigües de pluja que pot donar-se en arribar la carretera al barranc de Sant Antoni. En aquest sentit, l’alcalde va fer referència a aquest fet i va demanar “que es contemple la solució tècnica per al greu problema que comporta el barranc de Sant Antoni i les inundacions que es produeixen a Atzavares quan cauen pluges de certa intensitat”. González va mostrar la seua preocupació per aquesta circumstància i va dir que “és un assumpte que ha de tindre contemplat la redacció del projecte en el seu últim tram perquè és una de les claus perquè el projecte no solament resolga qüestions de mobilitat, sinó també qüestions que tenen a veure amb la relació de la carretera amb el seu entorn, en aquest cas amb el barranc”.
La reforma de la carretera de Santa Pola forma part del pla d’actuacions que l’Ajuntament d’Elx presenta com a prioritari per a millorar les infraestructures viàries i guanyar en vertebració del territori.
El consistori il·licità considera també prioritàries la finalització de la Ronda Sud, la connexió directa d’Elx Parc Empresarial amb l’A-70 i la connexió directa de l’estació de l’AVE amb el tram de la A-70 entre Elx i Crevillent.