Carlos González ha assistit a València a l’acte oficial de presentació del Pla per a la Recuperació de l’Economia Espanyola presidit per Pedro Sánchez
L’alcalde d’Elx, Carlos González, ha assistit, al Museu de les Arts i les Ciències de València, a la presentació oficial del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència de l’Economia Espanyola, acte presidit pel president del Govern, Pedro Sánchez.
El Pla, dissenyat per als pròxims tres anys, s’estructura entorn de les quatre transformacions que el Govern ha situat en el centre de l’estratègia de política econòmica: la transició ecològica, la transformació digital, la igualtat de gènere i la cohesió social i territorial. Són quatre línies de treball crucials en la resposta que el nostre país posa en marxa per a recuperar el benestar i donar-li un impuls de llarg termini a l’economia.
Després de l’acte de presentació, l’alcalde il·licità Carlos González va dir estar convençut que aquest pla de recuperació de l’economia espanyola “permetrà accelerar la recuperació econòmica i de l’ocupació, i servirà per a transformar la nostra economia, per a modernitzar-la i per a fer-la més verda i digital”.
L’alcalde va aprofitar el moment per a demanar al president del Govern la implicació dels Ajuntaments amb l’objectiu de guanyar en celeritat, eficiència i proximitat en la implantació del pla
González va aprofitar la trobada per a traslladar al president del Govern, Pedro Sánchez, la necessitat d’implicar els Ajuntaments en la gestió d’aquests fons de recuperació econòmica per ser les administracions més pròximes a la ciutadania. González va traslladar al president que “els Ajuntaments hem de ser un aliat del Govern d’Espanya en la implementació d’aquest pla perquè els problemes i les necessitats de la ciutadania i de l’economia es donen a les ciutats”.
L’alcalde va manifestar que “l’Ajuntament d’Elx vol tindre un paper actiu en la gestió dels fons europeus i volem implicar-nos per a resoldre problemes urbans, per a modernitzar la ciutat i també per a contribuir a aqueixa necessària transformació del nostre model econòmic que ens conduirà a la recuperació econòmica i de l’ocupació”.
El Pla guia l’execució de prop de 72.000 milions d’euros entre els anys 2021 i 2023 i a més compleix amb precisió les prioritats dels fons europeus de recuperació: la inversió “verda” representa més del 37% del total del Pla i la digitalització prop del 33%. Per a accelerar la seua posada en marxa, el Govern ha decidit avançar en els pròxims Pressupostos Generals de l’Estat 27.000 milions d’euros d’aquest Pla.