El regidor, Carlos González, assegura que “aquesta decisió és el punt de partida perquè es puga anar reconduint una situació preocupant que ha de resoldre’s com més prompte millor”
L’alcalde d’Elx, Carlos González, ha anunciat que la Conselleria de Sanitat ha intervingut la residència d’Altabix i l’ha reforçada amb dos metges i dues infermeres. El regidor assegura que “el que ens sembla més important és que la Conselleria haja intervingut perquè aquest és el punt de partida perquè es puga anar reconduint una situació preocupant que ha de resoldre’s com més prompte millor”.
Carlos González ja es va pronunciar dies arrere i va reclamar una intervenció sanitària necessària davant el greu problema que hi ha a la residència. “Des de la gerència de l’Hospital General Universitària ens han traslladat que en el dia de hui ja s’han incorporat dos metges i dues infermeres per a reforçar l’equip de treball a la residència”, ha assegurat l’alcalde.
Davant la situació que s’ha produït al geriàtric d’Altabix durant les últimes setmanes, la conselleria ha activat el mecanisme que es diu G2, que més comunament es coneix com a intervenció sanitària, perquè així es puga reforçar l’equip sanitari a la residència.
El responsable de l’Equip de Govern venia reclamant el control urgent de la residència d’Altabix per part de Sanitat, així com el rescat de la seua concessió per part de la Generalitat perquè “en el mitjà i llarg termini, i després de tindre accés a les resolucions del Síndic, la Conselleria de Polítiques Inclusives ha de dur a terme el rescat d’una concessió que està donant problemes de manera sistemàtica”.
A més, González també va sol·licitar la intervenció de l’Exèrcit per a l’actuació i desinfecció de la residència que, finalment, es va produir aquesta setmana amb el treball d’una unitat de descontaminació lleugera del regiment Nuclear i Químic (NBQ).