La regidora de Medi Ambient, Esther Díez, i tècnics de la Regidoria, han mantingut hui una reunió telemàtica amb Adolfo Quiles, representant de Margalló; i Santiago Martín, membre d’Ecologistes en Acció i coordinador del pla; per a conéixer detalladament el projecte que l’entitat ha elaborat amb l’objectiu de restaurar ambientalment el llit del riu Vinalopó al seu pas per la ciutat.
Aquest treball busca dotar d’una major qualitat ecològica i paisatgística al riu, així com revaloritzar-lo en termes socials. En concret, es proposa eliminar la solera de formigó, sense modificar les parets, així com la revegetació del llit amb espècies autòctones. Per al col·lectiu són actuacions que, a més, permeten reduir el volum i la velocitat de l’aigua en cas de riuades.
En aquest sentit, la regidora de Medi Ambient ha indicat que ‘es tracta d’un projecte, els objectius del qual, coincideixen amb l’estratègia del govern municipal per fer d’Elx una ciutat verda i, en concret, amb els plans del departament per naturalitzar la ciutat’.
Esther Díez ha assenyalat que ‘ens hem compromés estudiar detalladament el treball de Margalló-Ecologistes en Acció i traslladar-lo també a la Conselleria de Medi Ambient perquè estudie les possibilitats d’incloure aquestes propostes en la restauració integral del riu en la qual estan treballant’.
“Al mateix temps, treballarem a estudiar les possibilitats de finançament del projecte en un context en el qual, precisament, la Unió Europea està apostant de manera estratègica i aportant fons per a la transició ecològica i naturalització dels espais urbans”, ha destacat la regidora de Medi Ambient.