L’import d’aquestes ajudes ascendeix a 5 milions d’euros i a diferència de la convocatòria anterior, les sol·licituds es resoldran a mesura que siguen presentades i la documentació exigida estiga completa
El regidor de Drets Socials de l’Ajuntament d’Elx, Mariano Valera, ha recordat que ja s’ha obert el termini, fins al 30 d’octubre, per a la segona convocatòria de la sol·licitud de les noves ajudes de pagament al lloguer destinades per la Conselleria d’Habitatge a les persones arrendatàries d’habitatge habitual afectades per la pandèmia de la Covid-19.
L’import ascendeix a 5 milions d’euros i a diferència de la convocatòria anterior, les sol·licituds es resoldran a mesura que siguen presentades i la documentació exigida estiga completa, fins a esgotar el crèdit destinat per atendre aquestes ajudes.
Segons les bases publicades en la pàgina web de la Generalitat Valenciana “la quantia d’aquesta ajuda podrà arribar fins al 100% de la renda del lloguer, per un màxim de 650 euros mensuals. El període màxim subvencionable serà de 6 mesos, i es pot incloure com a primera mensualitat la corresponent al mes d’abril de 2020 o subsegüents fins al 31 de desembre de 2021.” A més, les persones podran tornar a demanar aquestes ajudes, encara que, en la primera convocatòria de l’any passat, les sol·licituds foren denegades a causa de la dificultat en l’aportació de la documentació exigida amb motiu de les limitacions establides durant l’estat d’alarma.
Aquest suport va dirigit a persones físiques amb problemes econòmics derivats de l’emergència sanitària i podrà ser d’un màxim de 650 euros mensuals durant sis mesos
Quant als requisits, Valera ha destacat que les persones sol·licitants han d’estar en situació de desocupació, han d’haver patit un Expedient Temporal de Regulació d’Ocupació (ERTO), o en cas de ser persona empresària, que hajen reduït la seua jornada per motiu de cures o altres circumstàncies similars que suposen una pèrdua substancial d’ingressos, entre altres .
Els interessats hauran de dirigir-se a la web de la Conselleria d’Habitatge per a sol·licitar la subvenció i, en el cas que necessiten assessorament, podran cridar a l’oficina municipal de l’habitatge social del consistori
Les sol·licituds poden emplenar-se mitjançant certificat digital o bé dirigir-se als registres administratius establits. Serà necessari sol·licitar cita prèvia. Des de la Regidoria assenyalen que la gestió d’aquestes ajudes és competència de la Generalitat. En la pàgina web de la vicepresidència segona i la Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica http://www.habitatge.gva.es està disponible la informació i documentació de la convocatòria i s’ha habilitat l’accés a la seu electrònica per formular la sol·licitud en l’enllaç https://www.tramita.gva.es/ctt-att-atr/asistente/asistente.html#asistente/ds. No obstant això, el regidor ha declarat que en cas que els interessats requerisquen assessorament poden posar-se en contacte amb l’oficina municipal de l’habitatge social del consistori il·licità.