Una versió moderna d’“El perro del hortelano” de Lope de Vega despertarà l’humor al Gran Teatre

Una versió moderna d’“El perro del hortelano” de Lope de Vega despertarà l’humor al Gran Teatre

Es tracta d’una adaptació de l’obra del dramaturg del Segle d’Or Espanyol, interpretada per l’actriu il·licitana Emma Lobo, sota la direcció de Magda Labarga i la dramatúrgia de Quico Cadaval


La regidora de Cultura, Marga Antón, ha presentat hui l’estrena que el pròxim dissabte, 23 de gener, veurà la llum a l’escenari del Gran Teatre: l’adaptació moderna del clàssic de Lope de Vega “El perro del hortelano”. En companyia de l’equip protagonista de l’obra: l’actriu il·licitana, Emma Lobo; la directora teatral Magda Labarga; i el dramaturg Quico Cadaval; la regidora de Cultura va reafirmar el seu compromís amb els artistes locals i va assegurar que “aquest tipus d’obres posen en valor el talent il·licità”.

L’obra es preestrenà a les Clarisses durant les activitats del Festival Medieval, celebrat a l’octubre passat, i ara es representarà a la sala del Gran Teatre en una adaptació del text de Lope de Vega que garanteix el riure i el bon humor.

En la presentació, la regidora de Cultura, Marga Antón, ratifica el seu compromís amb els artistes locals i assegura que aquesta obra posa en valor el talent il·licità a l’àmbit dels escenaris teatrals

Sota el títol “El perro mutante del hortelano”, la posada en escena mostra una versió de l’obra en clau d’humor, amb moments poètics i divertits entorn del tema de l’amor. La representació circula de la prosa al vers i del vers a la prosa, en un vaivé continu entre l’època antiga i l’època moderna que, fins i tot, pot veure’s en el vestuari i en els materials.

L’actriu protagonista és la il·licitana Emma Lobo, que va manifestar que “és una versió estranya de l’obra de Lope” i compta amb l’aportació de Quico Cadaval en la dramatúrgia, “que ha fet un text preciós que permet, en aquesta obra, unir l’època antiga amb l’època moderna, i gràcies a ell, les transicions del vers a la prosa i de la prosa al vers són molt subtils”.

L’obra es posarà en escena aquest pròxim dissabte dia 23, a partir de les 19 hores, a la sala del Gran Teatre

Per la seua part, la directora de l’adaptació, Marga Labarga, va manifestar que “el que es trobarà el públic el dissabte al Gran Teatre és una de les coses per a que serveix la cultura, és a dir, per a acompanyar-nos en els moments difícils, per aguantar enmig dels moments dels naufragis, perquè no se’ns oblide que l’alegria existeix i resistir en els moments difícils amb alegria”. Segons Labarga, “aquesta obra i l’energia d’Emma sobre l’escenari és profundament alegre, i crec que hui, més que mai, és necessari que ens acostem a l’alegria per a resistir”.

“El perro mutante del hortelano” està produïda per la companyia madrilenya ESPACIO RARO, especialista en musicals, i es representarà el pròxim  dissabte a partir de les 19.00 hores al Gran Teatre.