La Regidoria de Festes promou un concurs de dibuix infantil i una exposició de miniatures per a rememorar la Setmana Santa i entretindre els escolars

La Regidoria de Festes promou un concurs de dibuix infantil i una exposició de miniatures per a rememorar la Setmana Santa i entretindre els escolars

La Junta Major de Confraries i Germandats, en coordinació amb els professors de Religió dels col·legis de la ciutat, organitzen aquestes activitats que es podran visitar a la Sala d’Exposicions d’El Corte Inglés del 15 de març al 3 d’abril


La Junta Major de Confraries i Germandats de Setmana Santa han programat, al costat de la Regidoria de Festes de l’Ajuntament d’Elx i en coordinació amb els professors de Religió dels col·legis de la ciutat, el Seté Certamen Escolar de Dibuix i Pintura sobre temàtica confrare i la Huitena Exposició de Passos i Trons en Miniatura de la Setmana Santa il·licitana. Unes activitats que pretenen rememorar la tradició i entretindre el alumnat de primària pertanyent a centres educatius del municipi.

Segons ha explicat la regidora de Festes, Mariola Galiana, acompanyada del president de la Junta Major de Confraries i Germandats de la Setmana Santa d’Elx, Joaquín Martínez; i la responsable de Comunicació de la Junta Major, Ana Sánchez; “els treballs presentats en tots dos certàmens podran ser visitats a la Sala d’Exposicions de l’Àmbit Cultural d’El Corte Inglés del 15 de març al 3 d’abril”.

D’una banda, el termini de presentació de dibuixos serà del 5 al 12 de març de 2021 a la llibreria “San Jorge” al carrer Solars, mentre que la presentació de les miniatures es realitzarà a la Sala d’Exposicions d’El Corte Inglés durant els dies 11 i 12 de març de 17 a 19 hores i el dia 13 de març de 10 a 13 hores.

Galiana ha destacat el gran acolliment d’aquests certàmens per part dels xiquets i de les xiquetes del municipi i ha recordat que “l’any passat, es van arribar a presentar més de 250 dibuixos dies previs a la cancel·lació de totes les activitats a causa del confinament”. Per aquest motiu, des de l’organització s’ha decidit que participen els dibuixos que no van poder ser valorats ni premiats l’any passat.

Galiana ha assenyalat que “amb aquest gest volem fer un reconeixement al treball realitzat pels més menuts” i ha donat les gràcies a la Junta Major pel treball realitzat per reinventar-se i adaptar-se a les actuals circumstàncies de la pandèmia.

La presentació de dibuixos serà del 5 al 12 de març de 2021 a la llibreria “San Jorge”, mentre que la presentació de les miniatures es realitzarà a la Sala d’Exposicions d’El Corte Inglés durant els dies 11 i 12 de març de 17 a 19 hores i el dia 13 de març de 10 a 13 hores.

Per la seua part, el president de Setmana Santa ha incidit en què “ens enfrontem a una situació inèdita en la qual farem un esforç per tractar que la Setmana Santa, encara que no siga als carrers, seguisca present a les llars dels ciutadans” i ha mostrat la seua satisfacció amb el consistori per fer possible que la Junta Major puga desenvolupar i presentar una programació d’activitats adaptades a les noves mesures amb protocols que garantisquen la seguretat de la població. A més, ha avançat que tenen en camí noves iniciatives que s’aniran anunciant a mesura que avance la situació del coronavirus.

Sánchez, per la seua part, ha assenyalat que els dibuixos han de ser obres originals inèdites i ha informat que participen alumnes de primer, segon, tercer, quart i sisé de primària. Els guanyadors del concurs rebran com a premi material escolar. A més, d’entre els tres premis que s’atorguen per cada cicle només un dels alumnes podrà il·lustrar una al·leluia. Així mateix, Sánchez ha aclarit que també es permetrà que el guanyador de l’any passat il·lustre la corresponent al·leluia de 2020.

Quant a l’exposició dels mini trons, només participaran els alumnes de sisé de primària. “Una vegada presentats els treballs, entre totes les obres es trien tres d’aquestes perquè tinguen un esment especial sobre la resta”, ha destacat la responsable de Comunicació, que ha reconegut l’enorme implicació de l’Ajuntament amb aquesta iniciativa.