Carlos González: “L’ampliació de l’autovia Elx-Múrcia s’ha de completar amb la supressió del peatge en la segona circumval·lació d’Alacant”

Carlos González: “L’ampliació de l’autovia Elx-Múrcia s’ha de completar amb la supressió del peatge en la segona circumval·lació d’Alacant”

L’alcalde d’Elx considera que el tercer carril de l’A-7 és fonamental per a millorar la competitivitat de les empreses il·licitanes i descongestionar una infraestructura que suporta gran quantitat de trànsit


“L’ampliació de l’autovia entre Elx i Múrcia (A-7), amb la construcció d’un tercer carril des de Crevillent fins a l’enllaç de Monteagudo, s’ha de completar amb la supressió del peatge de la segona circumval·lació d’Alacant (AP-7)”, ha assenyalat l’alcalde d’Elx, Carlos González, després de la publicació en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE),el passat dia 10, de l’eixida del projecte a informació pública.

El responsable de l’Equip de Govern Municipal ha reclamat en successives ocasions no sols la construcció d’aquest tercer carril, vital per a descongestionar una infraestructura que suporta el trànsit d’uns 50.000 vehicles al dia, especialment camions, sinó també un altre tercer carril en l’A-31 fins a Villena i entre Elx i Alacant, a més dels accessos a l’aeroport, que ja estan en execució, i la finalització de la ronda Sud.

“Considere molt necessària la inversió en aquestes infraestructures viàries, a més de les ferroviàries, perquè són fonamentals per a millorar la competitivitat de les nostres empreses i per a assegurar el futur desenvolupament econòmic i social de la nostra ciutat”, ha subratllat Carlos González. L’alcalde insisteix en la necessitat de suprimir el peatge de la segona circumval·lació perquè obstrueix les connexions viàries, especialment després de la liberalització de l’AP-7, i així estalviaria costos als transportistes i ajudaria a descongestionar la col·lapsada ronda d’Alacant (A-70), primera circumval·lació de la capital de la província.

El projecte d’ampliació del tercer carril en els dos sentits de circulació abasta un tram d’uns 40 quilòmetres i té un pressupost de quasi 200 milions d’euros. Les obres milloraran les condicions de seguretat i de servei que actuen a zones que suposen un coll de botella en la xarxa actual i el contracte de concessió tindrà una duració de 25 anys, segons explica el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma).

D’altra banda, l’alcalde il·licità també recorda la urgent necessitat d’enllaçar l’aeroport amb la xarxa ferroviària i duplicar i electrificar la línia de Rodalia entre Alacant, Elx i Múrcia, a més de connectar-la amb l’estació d’alta velocitat, especialment, en un moment en el qual ja està en marxa l’AVE a Madrid.