La regidora de Medi Ambient, Esther Díez, i el director conservador del paratge, Juan Carlos Aranda, han visitat aquest matí l’espai natural per a comprovar l’actuació mediambiental
La regidora de Medi Ambient, Esther Díez, i el director conservador del Clot de Galvany, Juan Carlos Aranda, han visitat aquest matí l’espai natural per a comprovar la remodelació que s’ha dut a terme a la tolla d’ocells limícoles.
“Fins ara el que teníem era una tolla amb poca profunditat. Per això, hem fet una remodelació que es veu a simple vista amb la que hem guanyat profunditat per a reconvertir-la i que puga acollir també altres espècies”, ha explicat la regidora.
Esther Díez també ha assenyalat que ja s’han introduït al paratge més de 80 exemplars de sarcet marbrenc i “ja s’estan veient ‘rossetes’ (sarcet marbrenc) a aquesta zona del Clot. Per tant, també podrà servir perquè altres ocells en perill d’extinció, com l’ànec capblanc, puguen estar a aquest entorn”.
La regidora ha informat que des de l’any passat ja són més de 80 exemplars de sarcet marbrenc els que s’han introduït al paratge
Per la seua part, Aranda ha explicat les característiques de la tolla primigènia, ja que aquesta va ser dissenyada per a acollir ocells que viuen d’insectes del llim i que necessiten una capa d’aigua poc profunda. Tanmateix, això va ocasionar que, amb el pas del temps, el canyís envaïra la tolla.
“El canyís a aquesta zona creix amb una gran potència, i per això, hem de fer dues o tres neteges de canya a l’any”, ha lamentat el director. I ha afegit que “aquest va ser el motiu pel qual van decidir transformar la tolla, és a dir, abandonar el disseny per a ocells limícoles, i passar a un disseny per a ocells que necessiten un disseny amb més profunditat. De tal forma, que s’aconseguisca una profunditat de làmina que impedisca que el canyís torne a envair”.
No obstant això, el canyís forma part de l’hàbitat natural. Per aquest motiu, s’ha respectat una part de l’antiga tolla perquè la canya cresca lliurement i servisca com a filtre verd per a millorar la qualitat de l’aigua. I la resta de la tolla, la que s’ha remodelat, acollirà tota mena d’ocells com ànecs, anàtids i el sarcet marbrenc.
La regidora ha recordat que Aigües d’Elx, l’empresa mixta que gestiona el paratge natural del Clot de Galvany ha invertit 70.000 euros “que ens permeten fer un pas més per a millorar l’habitabilitat del Clot, un espai clau i una referència al nostre terme municipal pel que fa a la conservació de la biodiversitat”.