Mariola Galiana, regidora de Consum, indica que “és molt important l’assessorament, la formació i la defensa de les persones consumidores”
La regidora de Consum, Mariola Galiana, ha commemorat aquest matí el Dia del Consumidor. La regidora ha explicat que “la crisi sanitària ha posat de manifest novament que la ciutadania necessita mesures reforçades i urgents de protecció dels seus drets com a persones consumidores”. També ha indicat que “és molt important l’assessorament, la formació i la defensa d’aquests”.
L’Ajuntament d’Elx ha recomanat el consum responsable i sostenible en el Dia Mundial dels Drets dels Consumidors.
La regidora ha ressaltat alguns consells abans de consumir, en primer lloc, llegir amb deteniment els documents abans de procedir a signar-los, seguidament, conservar sempre una còpia del que s’ha signat. Abans de contractar algun servei, també cal recollir tota la informació per escrit. A més, cal ser molt acurat o acurada si es contracta per via telefònica. En cas de comprar per telèfon, els consumidors sempre tenen dret a rebre la documentació en suport escrit.
L’any 2020, gràcies a l’oficina municipal d’informació al consumidor, es van recuperar un total de 162.000 euros i en breu augmentarà aquesta xifra perquè moltes de les sol·licituds encara estan en via de resolució.
S’ha registrat un increment en les reclamacions per a retornar imports de viatges no gaudits en 2020 per les restriccions derivades de la pandèmia. També hi ha hagut un augment en les sol·licituds respecte a bancs i financeres, agències de viatges i en l’àmbit dels transports.
Des de l’OMIC, s’han redoblat els esforços per a atendre i donar resposta a la ciutadania. Aquesta oficina té un fort compromís amb les persones consumidores i amb la ciutadania il·licitana.