L’OMAC atén prop de 500 sol·licituds en 2020 entre suggeriments i reclamacions

L’OMAC atén prop de 500 sol·licituds en 2020 entre suggeriments i reclamacions

El regidor de Recursos Humans, Ramón Abad, destaca que “l’informe de l’any passat està marcat per la crisi sanitària” i ressalta que els serveis més sol·licitats van ser, entre altres, Benestar Social i Innovació


L’oficina municipal d’atenció ciutadana (OMAC) va atendre en 2020 un total de 491 sol·licituds. Aquest matí s’ha aprovat l’informe anual de suggeriments i reclamacions de l’OMAC del 2020. El regidor de l’àrea, Ramón Abad, ha destacat que aquest document “està marcat per la implantació de l’administració electrònica i per la crisi generada per la pandèmia”.

Segons ha informat Abad, l’any passat es van presentar un total de 122 suggeriments i 369 reclamacions i el canal més utilitzat per a presentar-los va ser internet. Quant a la distribució, la zona centre i les pedanies van ser les zones amb més suggeriments i reclamacions. A més, les persones entre 41 i 50 anys van ser els que més van utilitzar aquests procediments. Els serveis de major interés per a la ciutadania van ser Benestar Social, Manteniment de la Via Pública, Innovació i Recursos Humans.

El regidor de l’àrea, ressalta que “amb l’objectiu de reforçar el servei, es millorarà l’estructura administrativa municipal, es fomentarà la cultura de la col·laboració transversal i s’impulsaran els punts d’autogestió ciutadana”

D’altra banda, el termini mitjà de contestació és de 62 dies per als suggeriments i de 39 dies per a les reclamacions, amb una mitjana de 44 dies, això suposa un nivell per davall del termini màxim, que són tres mesos.

Durant la pandèmia s’ha observat que la substitució de l’atenció presencial per la telefònica ha provocat que l’atenció en l’OMAC es torne més complicada. Per això, el regidor de l’àrea ha ressaltat que “amb l’objectiu de reforçar el servei, es millorarà l’estructura administrativa municipal, es fomentarà la cultura de la col·laboració transversal i s’impulsaran els punts d’autogestió ciutadana”.