Un 40% dels tràmits realitzats a l’Ajuntament d’Elx es van registrar en 2020 mitjançant la seu electrònica

Un 40% dels tràmits realitzats a l’Ajuntament d’Elx es van registrar en 2020 mitjançant la seu electrònica

Un any després de la posada en marxa d’aquest servei, s’ha complit totes les expectatives com la modernització de l’administració, la simplificació dels procediments i l’establiment de les polítiques públiques d’innovació


La seu electrònica de l’Ajuntament d’Elx compleix el seu primer aniversari. Un any després de la posada en marxa d’aquest servei, s’han complit algunes prioritats com la modernització de l’administració, la simplificació dels procediments administratius i l’establiment de les polítiques públiques d’innovació en tots els processos de la funció pública. Així ho ha explicat el regidor de l’àrea, Ramón Abad, acompanyat del coordinador de l’àrea d’Innovació, José Antonio Galiana. Segons les dades proporcionades pel regidor, en 2020 prop del 40% dels tràmits s’han dut a terme mitjançant la seu electrònica. El 20% van ser empreses o entitats i el 80% persones físiques.

En concret, Abad ha destacat que aquest últim any s’han sol·licitat 11.277 volants d’empadronament a través d’aquest servei, 5.484 bonificacions del rebut de l’aigua i 1.109 sol·licituds de la targeta Bus Lliure. A més, s’han tramitat 5.944 ajudes a l’emergència social i 1.110 registres per a la crema agrícola, entre altres.

El regidor de l’àrea, Ramón Abad, destaca que aquesta eina ha jugat un paper essencial durant la pandèmia amb la tramitació de les ajudes Parèntesi i assenyala que, quan la situació sanitària ho permeta, es reunirà amb col·lectius de la ciutat perquè la ciutadania utilitze aquest instrument digital

Quant a l’àrea d’innovació, el regidor ha anunciat algunes novetats com la incorporació del mòdul dels processos selectius i del mòdul de contractació pública per a gestionar els contractes menors i licitacions.

El regidor ha apuntat que “la seu electrònica ha sigut protagonista en tots els episodis de la pandèmia. Durant el confinament domiciliari de març a juny, aquesta eina va cobrir les necessitats de tota la ciutadania, principalment, els sectors econòmics més afectats” i ha assegurat que “sense aquest servei durant la crisi sanitària, les circumstàncies hagueren sigut molt més perjudicials per a la ciutadania”.

El regidor ha subratllat, a més, que aquest instrument digital ha suposat un paper destacat en la tercera ona amb la tramitació de les ajudes Parèntesi. De fet, “el primer dia de la sol·licitud d’aquestes subvencions va haver-hi bastants sol·licituds i en tot moment la pàgina va funcionar amb normalitat”, ha assenyalat el regidor.

A causa de l’èxit i del gran acolliment del servei, Abad ha avançat que, quan la situació sanitària ho permeta, es duran a terme reunions amb col·lectius de la ciutat i associacions de veïns perquè, a poc a poc, s’introduïsca aquesta eina en la vida diària dels ciutadans.